Zebra balığı (Danio rerio), insanlar ve diğer memelilerde görülen REM uykusuna benzer bir uykuya yatıyor.Bilim insanları ilk kez, sinirler veya kaslar aktif hale geldiğinde yanan bir flüoresan molekülü yapmak için üzerinde çalışmalar yapılmış bir Zebra balığını kullanarak uyku sırasında balık beyninin aktivitesini izledi. Zebra balığı üzerinde yapılan yeni araştırmalar bizim gibi uyuduğumuzu gösteriyor. Uyuyan Zebra balığının, hem yavaş dalga uykusuna (derin uykuya) hem de hızlı göz hareketine (memelilerde bulunan REM uykusuna benzeyen beyin aktivitesine) sahip olduğu gözlemlendi. Araştırmacılar 10 Temmuz'da Nature dergisinde çalışmayı yayımladı.Bulgular, uyku temellerinin Zebra balığının atalarında, en az 450 milyon yıl önce, hayvanların evrimi öncesi geliştiğini gösteriyor. Bu bulgular, bilim insanlarının, kertenkelelerin memeliler ve kuşlar gibi uyuduğunu keşfettiklerindeki tahminlerinden 150 milyon yıl önceye işaret ediyor. Stanford Üniversitesi Tıp Fakültesi'nden sinirbilimci Louis C. Leung, uykunun sualtında evrimleşmiş olabileceğini belirterek, “Bu işaretlerin gerçekten önemli işlevleri var. Ne olduklarını bilmesek bile yüz milyonlarca yıllık evrimden hayatta kalanları işaret ediyor.” şeklinde konuştu.

Zebra balığı gibi birçok hayvan daha REM benzeri uyku yaşıyor