Yıldız Yolu projesiyle astrofizikçi Dr. Tuğça Şener, Türkiye'nin dört bir yanındaki kız çocuklarına ulaşıyor. Proje ekibi, hedeflerin, "Türkiye'nin her bölgesini gezmeye, gözleri yıldız yıldız kızlarımıza gökyüzündeki yıldızları getirmeye geleceğiz!" şeklinde açıklıyor.Ekşi Sözlük'te Maxfree isimli yazar, projeyle ilgili, "Türkiye'nin 7 bölgesinde, en az 35 şehire, 70 okula gitmeyi hedefleyen, astronomi turnesinin adı" diyor. Projenin temel amacı, ülkemizin dezavantajlı bölgelerine astronomi bilimini götürmek, çocuklara bilimin cinsiyeti olmadığını göstermek ve örnek bilim kadınlarını rol model olarak sunmak.Yıldız Yolu, Twitter üzerinden yaptığı açıklamada, "Yıldız Yolu'nun rotası belli oldu, şimdi sıra okullarımızı seçmekte! Aşağıda listesini vereceğimiz şehirlerdeki okullardan yatılı okullar öncelikli olmak üzere, Yıldız Yolu’nda buluşmak isteyen okulları değerlendirmeye almaya hazırız." dedi.Yıldız Yolu, Twitter'daki duyurusunda kız çocuklarına ulaşacağı illeri listeledi;https://twitter.com/YildizYoluTR/status/1198573868983738379?s=20Proje ekibi, Yıldız Yolu projesine dahil olmak isteyen okulların, Yıldız Yolu'nun Twitter veya Instagram hesaplarına mesajla ya da [email protected] adresine mail atarak ulaşmasını bekliyor.

Dr. Tuğça Şener kimdir?

Astrofizikçi Dr. Tuğça Şener, lisans eğitimini Ankara Üniversitesi Fen Fakültesi Astronomi ve Uzay Bilimleri bölümünde tamamladı. Lisans eğitimini sürdürürken aynı zamanda Ankara Üniversitesi’nde özel öğrenci olarak yüksek lisans dersleri aldı. Almanya’daki Bonn Üniversitesi‘nde yüksek lisansa başlayan Şener, Türkiye’ye dönmek zorunda kaldığı için yüksek lisans eğitimini Erciyes Üniversitesi‘nde tamamladı. Doktorasını Kuzey İrlanda’daki Queens Üniversity‘de yapan astrofizikçi, üniversitenin ortak çalıştığı Armagh Gözlemevi‘nde gözlemler yaptı. Tuğça Şener, 5 yıl Kuzey İrlanda’da araştırmalar yaptıktan sonra Güney Kore’de, buradaki TÜBİTAK’a eşdeğer olan bir kurumda 2 yıl çalıştı.Geçtiğimiz aylarda söyleşi yaptığımız Şener, 1 Ekim 2019 itibariyle Polonya’da çalışacağını aktarmıştı. Tuğça Şener, Polonya’da doktora konusu olan “sıcak altcüce türü yıldızlar ve çift yıldızlar” üzerinde çalışıyor.