Araştırmacıların astım, gıda alerjileri, saman nezlesi gibi çocukluk alerjileri hakkında yürüttüğü çalışmada önemli bir gelişme kaydedildi. Yapılan araştırmada, bu alerjilerin sindirim sisteminde var olan bakteri, mantar ve virüslerin oluşturduğu bir bağırsak mikrobiyomuyla bağlantılı olduğu ortaya koyuldu. Kanada’nın British Columbia Üniversitesi ve BC Çocuk Hastanesi’ndeki bilim insanları, bağırsak mikrobiyomunun yaygın alerjilerin nedeni olduğunu keşfetti. Her alerjinin kendine özgü semptomları vardır ancak araştırmacılar bebeklerin bağırsak mikrobiyomlarını detaylı bir biçimde araştırmak istedi. Araştırmanın sonunda çocukluk alerjilerinin teknik anlamda farklılıklarının olduğu ancak hücresel anlamda ortak noktaları olduğu görüldü. Yapılan araştırmada doğumdan beş yaşına kadar olan yıllarda takip edilen Bin 115 çocuk klinik olarak değerlendirildi. Bin 115 çocuğun yarısında herhangi bir alerjik semptom bulunamazken 592 çocuğa alerjik rahatsızlık teşhisi konuldu. Üç aydan bir yıla kadar olan süreçte klinik ziyaretler gerçekleştirildi ve dışkı örnekleri alındı. Çocuklar beş yaşına geldiğinde alerjilerden birini geliştiren çocuklarda bakteri izleri bulundu.

Antibiyotik kullanımı belirleyici rol oynuyorAraştırmacılar, bebeklerde alerji gelişmeden önce bağırsak mekanizmalarında bir bozulma bulunduğunu söylüyor. Bu bozulmanın nedeni bebeğin doğum şekli, beslenme şekli, antibiyotiklere maruz kalınması, bebeğin prematüre/postmatüre olması gibi faktörlere bağlı olduğu ifade edildi. Antibiyotik kullanımına dikkat çeken bilim insanları yaşamın ilk yıllarında antibiyotik kullanımının üzerinde durdu. Araştırmacılar antibiyotiklerin alerjik bozukluklara yol açma olasılığının çok yüksek olduğunu, ilk altı ay boyunca emzirilen çocukların otomatikman koruma altında olduğunu açıkladı. İncelenen tüm alerjik rahatsızlıklar için geçerli olan bu durum Dünya genelinde birçok çocuğu ilgilendiriyor.Çocukların sosyal hayatı olumsuz etkileniyorBilim insanları bağırsak florası dengesizliğini düzelten tedaviler geliştirmek için uğraşıyorlar. Dünya’da birçok çocuğun fiziksel ve psikolojik sağlığını etkileyen alerjik bozukluklar, çocukların sosyal hayatını olumsuz yönde etkiliyor. Allergy UK isimli yardım kuruluşu alerjilerin sağlık risklerinin dışında oluşabilecek bir alerjiye karşı olan korku, adrenalin ve oto-enjektörlerin kullanılma endişesi, uyku yoksunluğu, sağlıksız beslenme ve yiyeceklerden kaçınma gibi birçok sorunun da çocukların bağırsak florasına ve psikolojisine zarar verebileceğini açıkladı.Kaynakça:Euronews