Oldukça sıcak geçen temmuz ayında gök olaylarından, çeşitli canlıların gözlenmesine pek çok farklı bilimsel olay gerçekleşti. Bununla birlikte pek çok bilimsel gelişmeye tanık olduk. İlginç araştırmalar yayınlandı.2 Temmuz da gerçekleşen tam Güneş tutulması ile heyecanlı bir başlangıç yaptı temmuz ayı, bilim çevrelerinde. Ay ortasında ise Türkiye'den de gözlemlene bilen parçalı ay tutulması yaşandı. Pek çok insan bu tutulma olaylarını heyecanla izledi. Tunceli'de leopar benzeri bir canlı görüntülendi. Ancak uzmanlar bu canlının leopar olmadığını tespit ettiler.En çok okunan haberlerimizden biri akademide yaşanan Imposter Sendromu ile ilgili gerçekleştirdiğimiz röportajlar oldu. Pek çok araştırmacı kendisinin de bu sendromdan muzdarip olduğunu sosyal medya üzerinden paylaştı. Ayın devamında ise Apollo 11 görevinin yani Ay'a insanlığın ayak basışının 50. yılı ile ilgili yaptığımız üç haber ilgi gördü. Konakçılarından gen çalan parazit bitkilerden, yeni bir CRISPR bebeğe, Tora Benzeyen röportajından, iklim krizi haberlerine pek çok bilimsel haberi bu ay sizlerle buluşturduk. Nobaşlıkkonulink1Nasa ilk kez başka bir gezegenin uydusuna gidecek; Satürn'ün uydusu Titan'aNASA, New Frontiers programının sonuncusu olarak açıklanan Dragonfly görevi ve aynı isimdeki uzay aracı ile Satürn’ün en büyük uydusu Titan’da yaşam belirtileri arayacak.https://bilimma.com/haberler/nasa-ilk-kez-baska-bir-gezegen-in-uydusuna-gidecek-saturn-titan/2Mutfak süngerindeki bakterileri enfekte eden bakteriyofajlarNew York Teknoloji Enstitüsü’ndeki lisans araştırma sınıfından öğrenciler, kullanılmış mutfak süngerlerinden bakterileri izole ederek, daha sonra bu bakterileri, kendisine saldırabilecek fajları bulmak için yem olarak kullandı. İki öğrenci, mutfak süngerlerinde yaşayan bakterileri enfekte eden fajları başarıyla keşfetti.https://bilimma.com/haberler/mutfak-sungerlerindeki-bakterileri-enfekte-eden-bakteriyofajlar/3İstanbul Üniversitesi Laleli'deki yeni arkeoloji müzesini ziyarete açtıİstanbul Üniversitesi Laleli Yerleşkesi’nde inşa edilen arkeoloji müzenin adı, kuruluş aşamasında büyük katkıları bulunan iş insanı Rıdvan Çelikel’in adını taşıyarak “Rıdvan Çelikel Arkeoloji Müzesi” oldu.https://bilimma.com/haberler/istanbul-universitesi-laleli-deki-yeni-arkeoloji-muzesini-ziyarete-acti/4Hubble teleskobu 170 yıl önceki patlamaların görüntülerini kaydettiNASA, Hubble teleskobuyla kaydedilen, Dünya’ya 7 bin 500 ışık yılı uzaklıktaki süper kütleli dev yıldız Eta Carinae‘deki 170 yıl önceki patlamaların fotoğrafını yayınladı.https://bilimma.com/haberler/hubble-170-yil-onceki-yildiz-patlamalarinin-goruntulerini-kaydetti/5Tam Güneş tutulmasının en dikkat çeken fotoğrafları2 Temmuz günü gerçekleşen “tam Güneş tutulması”, Arjantin ve Şili’den gözlemlenebildi. Tutulmanın en dikkat çekici fotoğraflarını derledik.https://bilimma.com/haberler/tam-gunes-tutulmasi-nin-en-dikkat-ceken-fotograflari/6Köstebek ; Hassas burunlu canlılarKöstebek, toprağın altında yaşayan, genelde varlığını tahmin ettiğimiz ama görmediğimiz bir canlıdır. Köstebeklerin diyeti, Türkiye'de yaşayan türlerini yazdık.https://bilimma.com/haberler/kostebek-hassas-burunlu-canlilar/7NASA Artemis görevi için özel şirketlerle işbirliği yapıyorNASA, Artemis programının bir parçası olarak Ticari Ay Yükü Servisleri kapsamında bilim ve teknoloji yüklerini sağlayacak üç ticari Ay iniş servis sağlayıcısı seçti. Her ticari araç, NASA tarafından sağlanan yükleri taşıyacak ve bilim araştırmaları yapacak.https://bilimma.com/haberler/nasa-artemis-gorevi-icin-ozel-sirketlerle-isbirligi-yapiyor/816-17 Temmuz gecesi parçalı Ay tutulması gerçekleşecekTÜBİTAK Ulusal Gözlemevi (TUG), 16-17 Temmuz gecesi gerçekleşecek olan parçalı Ay tutulmasına ilişkin bir duyuru yayınladı. TUG, Türkiye Saati İle 21.43-3.18’te yaşanacak olan Ay tutulmasını gözlemlemek isteyenleri Bilim ve Toplum Merkezi’ne davet etti.https://bilimma.com/haberler/16-17-temmuz-gecesi-parcali-ay-tutulmasi-gerceklesecek/9Sümerolog Muazzez İlmiye Çığ Ekşi Sözlük yazarlarının sorularını yanıtladıSümerolog Muazzez İlmiye Çığ, Ekşi Sözlük’te kendisine gelen Sümeroloji, Hititoloji ve birçok konu hakkındaki sorulara içtenlikle cevap verdi.https://bilimma.com/haberler/sumerolog-muazzez-ilmiye-cig-eksi-sozluk-yazarlarinin-sorularini-yanitladi/10Türkiye'nin ilk kuantum teknolojileri topluluğuTürkiye’nin ilk kuantum topluluğu “QTurkey“, bir grup kuantum araştırmacısı tarafından kuruldu.https://bilimma.com/haberler/turkiye-nin-ilk-kuantum-toplulugu/11Tunceli'de görüntülenen hayvan leopar mı?Tunceli’de bir vatandaş gördüğü bir hayvanın video görüntüsünü çekti. Videodaki hayvanın, leopar olduğu iddiaları medyada yer aldı. Ancak kedigil uzmanı Deniz Mengüllüoğlu ile yaptığımız görüşmede Mengüllüoğlu, hayvanın leopar olmadığını söyledi.https://bilimma.com/haberler/tunceli-de-goruntulenen-hayvan-leopar-mi/12Motorunda kuş yuvası bulunan kamyon hafriyat çalışmasından çekildiBingöl’de, yol inşaatında kullanılan bir kamyonunun motor bölümüne bir kuşun yuva yapması sonucu, kamyon seferden çekildi. Şirket yetkilileri, yavruların kuluçkadan çıkıp uçtuktan sonra kamyonun seferlerde kullanılacağını söyledi.https://bilimma.com/haberler/motorunda-kus-yuvasi-bulunan-kamyon-hafriyat-calismasindan-cekildi/13Yeni bir CRISPR bebek daha ortaya çıktıDaha önce genetiği değiştirilmiş ikiz kız bebeklerin olduğu ortaya çıkmıştı. Şimdi genetiği değiştirilmiş üçüncü bir bebek daha olabilir. Çinli bir kadın CRISPR bebek taşıdığını söyledi ve uygulamayı yaptığını iddia eden bilim insanları da onayladı.https://bilimma.com/haberler/yeni-bir-crispr-bebek-daha-var/14Apollo 11-50 yıl önce ilk kez bir insan Ay'da yürüdü3 dizilik haberimizin ilk aşaması olan bu içerikte, “Apollo 11 görevi nedir? Apollo ne demek? Hangi ABD Başkanı öncülük etti? Kimler, neden bu göreve seçildi?” sorularının yanıtlarını yayınlıyoruz.https://bilimma.com/haberler/apollo-11/15HIV virüsü farelerden tamamen temizlendiHIV virüsü canlı hayvanların genomundan tamamen temizlenebildi. Çalışmayı Temple Üniversitesi’ne bağlı Lewis Katz Tıp Fakültesi ile Nebraska Üniversitesi Sağlık Merkezi’nden bir grup araştırmacı yaptı.https://bilimma.com/haberler/hiv-virusu-farelerden-tamamen-temizlendi/1612 Ağustos gecesi Perseid meteor yağmurları gözlemlenecek17 Temmuz’dan 24 Ağustos’a kadar devam edecek olan Perseid meteor yağmuru, 12 Ağustos gecesi en yüksek seviyeye ulaşacak.https://bilimma.com/haberler/perseid-meteor-yagmuru/17Greta Thunberg OPEC'in açıklamalarını memnuniyetle karşıladıGreta Thunberg, OPEC genel sekreteri tarafından yapılan açıklamaların dünya görüşünün fosil yakıtlara karşı döndüğünü kanıtladığını söyledi.https://bilimma.com/haberler/greta-thunberg-opec/18İlk güneş yelkenli uydu; LightSail 2Güneş yelkenli uydu LightSail 2, önümüzdeki günlerde yelkenlerini açacak ve sadece Güneş’ten gelen fotonlar sayesinde uzayda yolculuk yapmaya başlayacak.https://bilimma.com/haberler/gunes-yelkenli-uydu-lightsail-2/19CRISPR teknolojisi genetik sağırlığa çözüm olabilirCRISPR tekniğiyle işitme kaybı olmayan biyolojik çocuklara sahip olmak isteyen resesif bir sağırlığa sahip 5 çift, genetikçi Denis Rebrikov’un çalışmasına dahil olabilir.https://bilimma.com/haberler/crispr-sagirlik/20Uzaya gönderilecek ilk Afrikalı siyahi astronot öldüUzaya gönderilmesi planlanan ilk Afrikalı siyahi astronot Mandla Maseko’nun, geçtiğimiz Cumartesi günü motosiklet kazasında öldüğü açıklandı.https://bilimma.com/haberler/ilk-afrikali-siyahi-astronot/21Akademide bilmiyorum diyememekle başlayan sendrom; Imposter sendromuİmposter sendromunu İngiltere'de doktora yapan Hande Alptekin'in benzer tecrübeleri üzerinden ve psikolog Esra Oras'ın tanımı ve tavsiyeleri ile aktardık.https://bilimma.com/haberler/akademide-bilmiyorum-diyememekle-baslayan-sendrom-imposter-sendromu/22Fethiye'de ölü bir balina kıyıya vurduMuğla’nın Fethiye ilçesine bağlı Ölüdeniz Mahallesi Kıdrak Koyu kıyısında vatandaşlar ölü bir balina fark ederek, yetkililere durumu bildirdi.https://bilimma.com/haberler/olu-balina-kiyiya-vurdu/23Ekoloji ve Evrimsel Biyoloji Sempozyumu devam ediyorEkoloji ve Evrimsel Biyoloji Derneği'nin düzenlediği EEBST 2019 Sempozyumu'nda alanında dünyaca tanınan birçok evrimsel biyolog, ekolog konuşma yaptı.https://bilimma.com/haberler/ekoloji-ve-evrimsel-biyoloji-sempozyumu-2/24Göcek yangını sonrası ağaçlandırma önerileri ne kadar doğruGöcek yangını sonrasında sosyal medyada birçok vatandaş, bölgenin ağaçlandırılması gerektiğini ifade ediyor. Yangın ekoloğu İsmail Bekar ise bu görüşlere bilimsel açıdan bakarak karşı çıkıyor.https://bilimma.com/haberler/gocek-yangini-yangin-ekolojisi/25İnsanlık tarihi baştan yazacak yeni bir Homo sapiens kafatası bulunduHomo sapiens ve Neandertallerin ne zamandan beri Avrupa’ya yerleştiği konusunda yeni bulgular ortaya çıkıyor. Yeni kafatası keşfi, insanoğlunun önceden tahmin edilenden 150 bin yıl önce Avrupa’ya geldiğini gösteriyor.https://bilimma.com/haberler/homo-sapiens-kafatasi-bulundu/26BAE'ye ait askeri uyduyu taşıyan Vega roketi kaybolduArianespace, Birleşik Arap Emirlikleri’ne (BAE) ait askeri uyduyu taşıyan Vega roketinin havalandıktan iki dakika sonra kaybolduğunu açıkladı.https://bilimma.com/haberler/vega-roketi-kayboldu/27Bilim yayıncılığının önde gelen yayınevi Ginko Bilim ile söyleşiCharles Darwin’den, Lynn Margulis’e kadar birçok yazarın değerli eserlerini Türkçeleştiren Ginko Bilim ile bir röportaj yaptık. Yayın politikalarını, kitapların seçimini, ülkemizdeki yayıncılığın durumunu ve medyayı konuştuk.https://bilimma.com/haberler/bilim-yayinciliginin-onde-gelen-yayinevi-ginko-bilim-ile-soylesi/28Kuş araştırmacısı Tora Benzeyen "Yırtıcı Kuş Hareketi"ni anlattıYırtıcı Kuşları Koruma Hareketi ile Rufford Foundation'dan destek alan kuş araştırmacısı Tora Benzeyen ile bir söyleşi yaptık. Kuş gözlemciliğini, projeyi konuştuk.https://bilimma.com/haberler/kus-arastirmacisi-tora-benzeyen-yirtici-kuslari-koruma-hareketi-ni-anlatti/29Yapay zeka mühendisliği bölümü ile bizi neler bekliyor?özel haber-HÜ yapay zeka mühendisliği lisans bölümünün açılmasına ilişkin bölüm başkanı Ebru Sezer ile söyleşi.https://bilimma.com/haberler/turkiyenin-ilki-hacettepe-universitesi-yapay-zeka-muhendisligi-bolumu/30Daron Acemoğlu'na Enstitü Profesörü unvanı verildiMIT tarafından verilen Enstitü Profesörü unvanına ekonomist Daron Acemoğlu da layık görüldü. Acemoğlu, MIT'de ekonomi dersleri vermekte.https://bilimma.com/haberler/daron-acemoglu-enstitu-profesor/31Alan Turing'in resmi yeni 50 Sterlinlik banknotlardaMatematikçi Alan Turing'in fotoğrafı, 2021 yılında tedavüle girecek olan 50 Sterlinlik banknotlarda yer alacak.https://bilimma.com/haberler/alan-turing-50-sterlin/32Apollo 11 'in ardından yaşananlar ve Ay görevleriApollo 11 haber serisinin 2. haberinde görevin ardından diğer ülkelerin ne tür Ay görevleri yaptığını ve Apollo 11 astronotlarının neler yaptığını aktardık.https://bilimma.com/haberler/apollo-11-in-ardindan-yasananlar-ve-ay-gorevleri/33Doğa çalışanı Barbie serisiMattel oyuncak şirketi ve National Geographic anlaştı ve basın açıklamasında astrofizikçi, biyolog, yaban hayatı uzmanı gibi Barbie bebeklerin üretileceğini açıkladı.https://bilimma.com/haberler/doga-calisani-barbie-serisi/34Bu gelincik ne yapıyor?Londra'da amatör bir fotoğrafçı, bir gelinciğin ağaçkakanın üstünde uçarken fotoğrafını yakaladı.https://bilimma.com/haberler/bu-gelincik-ne-yapiyor/35Gecenin parçalı Ay tutulması fotoğraflarıParçalı Ay tutulmasına ilişkin Twitter'dan derlenen fotoğraflar. Kimi görüntüler teleskoptan, kimileri fotoğraf makinesi veya telefonlardan çekildi.https://bilimma.com/haberler/parcali-ay-tutulmasi/36Apollo 11 kutlamalarında Armstrong'un uzay giysisi sergilendiABD'de Apollo 11'in 50.yılına özel kutlamalar yapılıyor. Ulusal Hava ve Uzay Müzesindeki törende ilk kez Armstrong'un uzay giysisi sergilendi.https://bilimma.com/haberler/abd-de-apollo-11-kutlamalari/378 maddede kara delik avcısı Feryal ÖzelKara delik görüntüsünü çekmeyi başaran Olay Ufku Teleskobu'nun ekibinde yer alan Feryal Özel'in çalışmaları.https://bilimma.com/haberler/feryal-ozel/38Apollo 11 astronotları Ay'da neler yaptı?Apollo 11 haber serisinin son haberinde astronotların Ay'daki görevleri, toplanan örneklerle ne yapıldığı, Apollo 11 kutlamaları gibi birçok konuya değindik.https://bilimma.com/haberler/apollo-11-astronotlari-ay-da-neler-yapti/39Türkiye'nin ilk antik DNA laboratuvarıODTÜ antik DNA laboratuvarını Mehmet Somel ile bir söyleşi yaparak anlattık. Antik DNA çalışmaları, antik DNA laboratuvarlarında ne yapıldığı söyleşimizin başlıca konuları.https://bilimma.com/haberler/mehmet-somel-ile-antik-dna-uzerine/40Zebra balığı da REM benzeri uyku yaşıyorZebra balığı (Danio rerio), insanlar ve diğer memelilerde görülen REM uykusuna benzer bir uykuya yatıyor.https://bilimma.com/haberler/zebra-baligi-da-rem-benzeri-bir-uyku-yasiyor/41Pazartesi sendromu ve sendromsuz bir pazartesinin yollarıŞafak Aslan, köşe yazısında pazartesi sendromunu, bu sendromla başa çıkma yöntemlerini, sendromun insanlarda yol açtığı sağlık sorunlarını anlatıyor.https://bilimma.com/haberler/pazartesi-sendromu-ve-sendromsuz-bir-pazartesinin-yollari/42İstanbul'un yeşil alanları ondan sorulacak - Yasin Çağatay Seçkinİstanbul Belediyesi, Park Bahçe ve Yeşil Alanlar Daire Başkanlığı görevine İTÜ mimarlık profesörlerinden Yasin Çağatay Seçkin'i atadı.https://bilimma.com/haberler/istanbulun-yesil-alanlari-ondan-sorulacak-yasin-cagatay-seckin/43İnsansı Australopithecus africanus da insanlar gibi bebeklerini bir yıl emziriyorduİnsansı türlerinden olan Australopithecus africanus'un, insanlar gibi bebeklerini yaklaşık 1 yıl emzirdiği belirlendi. Emzirmenin evrimine ilişkin yeni ipuçları sağlıyor.https://bilimma.com/haberler/insansi-australopithecus-africanus-da-insanlar-gibi-bebeklerini-bir-yil-emziriyordu/44Kongo için acil durum - Ebola salgını devam ediyorDünya Sağlık Örgütü, Kongo için acil durum ilan etti. Kongo'daki Ebola salgınında şimdiye kadar bin 650'den fazla kişi öldü.https://bilimma.com/haberler/kongo-icin-acil-durum-ebola-salgini-devam-ediyor/45Marshall Adaları'na atılan nükleer bombalar Çernobil'den daha güçlüMarshall Adaları ‘na test amaçlı atılan nükleer bombalar, Çernobil‘den daha yüksek seviyelerde çıktı.https://bilimma.com/haberler/marshall-adalari-na-atilan-nukleer-bombalar-cernobilden-cok-daha-guclu/46Hindistan Ay'a gidiyor -Chandrayaan 2 fırlatıldıHindistan’ın Ay misyonu Chandrayaan-2, dün fırlatıldı. Uzay aracının amacı Ay'da su ve mineral aramak.https://bilimma.com/haberler/hindistan-ay-a-gidiyor-chandrayaan-2-firlatildi/47Fransa bilim kurgu yazarları ile geleceğin savaşlarını tahmin edecekFransız ordusu, ülkeye ve çıkarlarına yönelik gelecekteki tehditleri değerlendirmek için bir “gelecek bilimci ve bilim kurguyazarı” ekibi oluşturuyorhttps://bilimma.com/haberler/fransa-bilim-kurgu-yazarlari-ile-gelecegin-savaslarini-tahmin-edecek/48İlaca dirençli sıtma parazitleri hızla yayılıyorAraştırmacılar, sıtmaya neden olan parazitlerin ilaca dirençli türlerinin Güneydoğu Asya’da yayılmakta olduğunu öne sürerek, ilaçların yüksek seviyede başarısız tedavilere yol açtığını söyledi.https://bilimma.com/haberler/ilaca-direncli-sitma-parazitleri-hizla-yayiliyor/49Rönesans dönemine ait batık keşfedildiBaltık Deniz’i dibinde 500 yaşında bir batık bulundu. Batık, Baltık Denizi’nin dibinde İsveç ile Estonya arasında bulunuyorhttps://bilimma.com/haberler/ronesans-donemine-ait-batik-kesfedildi/50Kimi antibiyotikler işitme kaybına yol açabilirDeneyler, kimi işitme kaybı vakalarının vücudun enfeksiyona tepkisi olan iltihabın etkilerine bağlı olduğunu gösterdi.https://bilimma.com/haberler/kimi-antibiyotikler-isitme-kaybina-yol-acabilir/51Çukura düşen ayı kurtarıldıBolu'da bir tavuk çiftliğinde bulunan foseptiğe düşen ayı kurtarıldı.https://bilimma.com/haberler/cukura-dusen-ayi-kurtarildi/52İklim değişikliği için kritik süre 12 yıl mı 18 ay mı?Gözlemciler, karbondioksit kullanımını azaltmaya yönelik politik adımların önümüzdeki yılın sonundan önce gerçekleşmesi gerektiğini söylüyor.https://bilimma.com/haberler/iklim-degisikligi-icin-kritik-sure-12-yil-mi-18-ay-mi/53Fitbit ve benzeri cihazlar ne kadar güvenilirSTAT’ta yer alan habere göre, Fitbit cihazları koyu tenliler için daha az güvenilir.https://bilimma.com/haberler/fitbit-ve-benzeri-cihazlar-ne-kadar-guvenilir/54Arktik yangınlar atmosfere yüksek seviyede CO2 salıyorKutup yangınlarının atmosfere saldığı CO2 emisyonunun, birçok ülkenin yıllık fosil yakıtlardan ortaya çıkarttığı CO2 emisyonuna yakın olduğu açıklandı.https://bilimma.com/haberler/arktik-yanginlar-atmosfere-yuksek-seviyede-co2-saliyor/55Sanal gerçeklik ile tat almakBir cihaz, sıcaklık değişimlerini ve elektrik akımlarını kullanarak dilinizdeki tadı yapay olarak uyarabilir.https://bilimma.com/haberler/sanal-gerceklik-ile-tat-almak/56Bağırsak mikrobiyomu ALS 'nin seyrini değiştirebilirNature’da yayınlanan çalışmada, fareler belirli bağırsak mikropları veya bu mikropların salgıladığı suşları aldıktan sonra farelerdeki ALS benzeri hastalığın ilerlemesi yavaşladı.https://bilimma.com/haberler/bagirsak-mikrobiyomu-als-nin-seyrini-degistirebilir/57YouTube iklim krizi ile ilgili bilim dışı içeriklerle doluYouTube'ın komplo teorisyenleri tarafından yönetildiği ileri sürülüyor. Çalışmada, iklim krizine ilişkin içeriklerin büyük çoğunluğunun BM'nin raporuna ters düştüğü ifade edildi.https://bilimma.com/haberler/youtube-iklim-krizi-ile-ilgili-bilim-disi-bilgilerle-dolu/58Hepatit tanısı tedavisi ve korunma yollarıDünya Hepatit Günü dolayısıyla içerikte Hepatit B ve C'nin tanısı, tedavi yöntemleri ve korunma yollarını açıkladık.https://bilimma.com/haberler/hepatit-tanisi-tedavisi-ve-korunma-yollari/59Araştırmacılar daha dirençli bitkiler için çalışıyorBilim insanları, bitkiler ve toprak mantarları arasındaki önemli bir simbiyotik (ortakyaşam) ilişkiyi kontrol eden ve genetik olarak dirençli bir bitki içindeki simbiyozu başarılı bir şekilde destekleyen spesifik geni keşfetti.https://bilimma.com/haberler/arastirmacilar-daha-direncli-bitkiler-icin-calisiyor/60İzmir'de hayvanlarda veba şüphesiİzmir Bergama'da bir sürüde veba bulguları tespit edildi. Olayın ardından bölgede hayvan hareketliliği yasaklandı.https://bilimma.com/haberler/izmir-de-veba-suphesi-20-mahalle-karantinaya-alindi/61Parazitik bitkiler konaklarından gen çalıyorYeni bir çalışma, parazitik bitki tomurcuğunun, horizontal (yatay) gen transferi adı verilen bir işlemle 100’den fazla işlevsel gen içeren konakçılardan büyük miktarda genetik madde çaldığını ortaya koydu.https://bilimma.com/haberler/parazitik-bitkiler-konaklarindan-gen-caliyor/62Manned "insanlı" görevleri karşılamıyor -Cinsiyet eşitsizliğiTerminoloji artık, “manned” kelimesi kullanılarak ifade edilen “insanlı uzay görevi” tabirini karşılamıyor.https://bilimma.com/haberler/manned-insanli-gorevleri-karsilamiyor-cinsiyet-esitsizligi/63Alternatif tıp - Kemoterapiyi reddeden kadın öldü2 yıl önce meme kanseri teşhisi konulan Gülşah Şahin, kemoterapiyi reddederek alternatif tıbbı seçti. Şahin'in kanseri ikinci evreden dördüncü evreye ilerledi ve öldü.https://bilimma.com/haberler/alternatif-tip-kemoterapiyi-reddeden-kadin-oldu/64Akaryakıt şirketinin çalışması Caretta caretta''ların ölümüne neden olduAlanya'da bir akaryakıt şirketinin boru hattı için dere yatağına müdahale etmesi sonucu suyun akış yönü değişti ve yuvaları suyun altında kalan onlarca Caretta caretta yavrusu öldü.https://bilimma.com/haberler/akaryakit-sirketinin-calismasi-caretta-carettalarin-olumune-sebep-oldu/652020 Tokyo Olimpiyatları'nın madalyaları geri dönüşümden yapıldıToplamda yaklaşık 5 bin madalya, Japonya’nın dört bir yanındaki insanlardan gelen küçük elektronik cihazlardan üretildi.https://bilimma.com/haberler/tokyo-2020-olimpiyatlari-madalyalari-geri-donusumden-yapildi/66İlk insan-hayvan melezleri geliştirilecekİnsan hücrelerinin fare ve sıçan embriyolarında geliştirileceği çalışmaların nihai amacı, insanlara nakil için organ kaynakları oluşturabilmekhttps://bilimma.com/haberler/ilk-insan-hayvan-melezleri-gelistirilecek/67İklim krizi - Neden cam binalar yasaklansın isteniyor?Önde gelen mimarlar ve mühendisler, camlı tüm gökdelenlerin yasaklanmasını istiyor çünkü soğutulması için enerji gerekiyor. Enerji ise karbondioksit emisyonu demek.https://bilimma.com/haberler/iklim-krizi-neden-cam-binalar-yasaklansin-isteniyor/