Dünyadaki en dayanıklı canlı olmasıyla ünlü tardigrada, çinli askeri bilim insanları tarafından yeni bir çalışmaya dâhil edildi. Bilim insanları, Tardigrada DNA’sını insan kök hücrelerine koyarak “süper askerler” yaratma çalışmasına başladı.Bu canlının dayanıklılık konusundaki başarısı oldukça yüksek. Bu nedenle insanların radyasyona ve potansiyel olarak diğer hastalıklara dayanma yeteneğini geliştirebileceğine inanıyor.

DNA İnsan Kök Hücresine Yerleştirildi ve X-Işını Radyasyonuyla Test Edildi

Bilim insanları, tardigradanın genlerini bir insan embriyonik kök hücresine yerleştirerek ve onu X-ışını radyasyonuna karşı başarılı bir şekilde test ederek bu planı uygulamaya koydu.İlk olarak Askeri Tıp Bilimlerinde Çince yayınlanan ve South China Morning Post (SCMP) tarafından bildirilen bir raporda, Pekin'deki Askeri Bilimler Akademisi'nden araştırmacılar, mikroskobik su ayısından bir genin insan embriyonik gövdesine yerleştirilmesinin, hücrelerin radyasyona dayanma yeteneğini önemli ölçüde artırmasına yardımcı olabileceğine inandıklarını söylüyorlar.SCMP, "Araştırmacılar, bu benzeri görülmemiş deneydeki başarının, nükleer serpintiden sağ çıkabilecek süper güçlü askerlere yol açabileceğini söyledi" diyor.

Dünyada Bilinen En Dayanıklı Canlı: Tardigrada

Etraftaki tartışmasız en dayanıklı hayvan olan bu mikroskobik yaratıkların menzili yedi kıtanın tamamını kapsıyor. Ay’a yolculuklarından sağ çıkan 1 milimetreden daha küçük sekiz bacaklı bu hayvanlar; bir saat boyunca kaynar suda durabilir ve sıfırın altındaki yüzlerce derecelik sıcaklıklara çok daha uzun süre dayanabilir.Bilim insanları uzay şartları dâhil pek çok zor şarta dayanıklı olan bu canlıların bir damlasını bile alıp insanlara aktarabilirse, gerçek birer süper asker ortaya çıkabilir.Rapora göre, bilim insanları CRISPR/Cas9 gen düzenleme aracını tardigradadan koruyucu proteinler üreten genleri almak ve bunları yapay olarak kültürlenmiş insan embriyonik hücrelerine yerleştirmek için kullandılar. Bunun, hücrelerin "X-ışını radyasyonuna ölümcül maruz kalma" durumunda hayatta kalmasına izin verdiği bildirildi.

Türler Arası Genlerin Karıştırılması Sorunlara Yol Açabilir

Bir araştırmacı, projenin hassasiyetinden dolayı isminin gizli tutulmasını talep ederken, "Bu canlı ile insan arasındaki büyük fark göz önüne alındığında, bu durum inanılmaz geliyor" dedi.Türler arasında genlerin karıştırılması hem potansiyel olarak bilinmeyen güvenlik sorunlarına yol açabilir hem de deneyde başarısızlık riskini artırabilir. Dolayısıyla, bu denemenin görünüşte işe yaramış olması şaşırtıcı bir sonuç olarak nitelendiriliyor.

Yeni Hücreler Normal Şekilde Çalıştı