Sivilce gençlik belirtisi. Evet yanlış okumadınız, eğer ergenlik döneminizi geride bırakmış olmanıza rağmen hala sivilceleriniz çıkıyorsa, bu sizin daha geç yaşlandığınıza işaret ediyor olabilir.Erginlik çağını geçmenize rağmen hala sivilceleri bulunan insanların daha geç yaşlandığına dair bulgular ortaya çıkarıldı. Araştırmacılar sivilcesi olan ve sivilcesi olmayan yetişkin kadınlara ait genetik verileri karşılaştırarak yürüttükleri çalışmada aknesi olan kadınların kromozomlarında çok daha uzun telomere sahip olduklarını ortaya çıkardılar.“TELOMER NEDİR ?Telomer bölgeleri kromozomların başında ve sonunda bulunan ve DNA’nın fonksiyonel bölgelerini koruyan DNA dizileri. Bu bölgeler protein kodlamamakta ancak ömür uzunluğu ve yaşlanma ile ilgili etkileri bulunuyor. Bunun sebebiyse, her hücre bölünmesinde kromozomlardaki bu telomerlerin kısalıyor olması. Eğer telomer bölgesi yerine kromozomlar doğrudan protein kodlayan genler ile başlıyor olsalardı, sağlıklı olmamız için gereken genler her hücre bölünmesinde yok olacağı için büyüyüp sağlıklı bir yaşam sürdüremezdik. “

Sivilce probleminiz mi var?

Sivilce ve Gençlik ilişkisi nedir?

King’s College London’da dermatolog olan araştırmacı Simone Ribero, klinik çalışmalarda sivilce sorunu olan yetişkinlerin sivilcesi olmayanlara göre daha geç yaşlanan bir cilde sahip olduklarını gözlemlediklerini ancak sebebini daha önceden bulamadıklarını belirtiyor. UK National Health Service’inde de yıllardır aynı bulgular gözlemlenmekte. Ribero ve araştırma takımı bu sorunun cevabını bulmak için genetik çalışmalar gerçekleştirmişler. Bu çalışmalarda da yaşlanma için önemli olan bölgeler olan telomerazları incelemişler. 1205 kadın ikizde beyaz kan hücresi telomerazlarının uzunluğunu ölçmüşler. Bu araştırma sonucunda daha önce akneye sahip kadınlarda telomerler daha uzunken (Ortalama: 7.17 kb) , akne problemi yaşamayan kadınlarda (6.92 kb) ise görece daha kısa çıkmış. Bunun yanı sıra cilt biyopsisi yaparak akne ile ilgili özgün bir gen yolağı olup olmadığı da incelenmiş. bu çalışmada ise ZNF420 yolağının akne sahibi insanlarda daha az aktif olduğu belirlenmiş. ZNF420 yolağı programlanmış hücre ölümlerinde işlev görmekte. Ribero ve takımının ortaya çıkardığı bu ilginç bulguların sonucunda sivilcesi olanların aslında daha şanlı olduğunu düşünmek mümkün. Sivilce çıkaranların genetik olarak genç kalma eğilimleri daha yüksek.Kaynak: Journal of Investigative Dermatology