Kanser tedavilerini geliştirmeye yönelik çalışmalara neredeyse her gün yenileri ekleniyor."Genomun koruyucusu" olarak da bilinen tümör baskılayıcı gen p53, kanseri önlemede kritik bir işlev görür. p53, birçok organizmada kanseri baskılamak için çok önemli bir proteindir. TP53, genomda mutasyon olmasını önleyerek genom stabilitesini korur. Araştırmacılar uzun zamandır p53 gibi tümör baskılayıcı genlerin aktivitesini onarmanın bir yolunu arıyor. Şimdi yeni bir çalışmada araştırmacılar, klinik öncesi deneylerde, p53'ü sentetik mRNA nanoparçacıkları kullanıp onararak akciğer ve karaciğer kanseri hücrelerini mevcut kanser ilaçlarına duyarlı hale getirdi.Nanoteknolojideki ilerlemelerden faydalanan Brigham and Woman's Hospital (ABD) araştırmacıları bu çalışmayı gerçekleştirdi. Ekip, sadece p53-yetersiz karaciğer ve akciğer kanseri hücrelerinin büyümesini geciktirmekle kalmayıp, aynı zamanda tümörleri mTOR inhibitörleri olarak bilinen kanser ilaçlarına karşı daha savunmasız hale getirebileceğini buldu.Brigham Nanoilaç Merkezi ve Anesteziyoloji Bölümü'nden Dr. Jinjun Shi, bulgulara ilişkin açıklama yaptı: "mTOR inhibitörleri belirli kanser türlerinin tedavisi için onaylıdır. Ancak birçok yaygın kanser için klinik çalışmalarda bile işe yaramamıştır. Burada, p53'ü onarmak için geliştirdiğimiz lipit-polimer hibrid mRNA nanoparçacık platformunu kullanarak kanser hücrelerini mTOR inhibitörlerine karşı duyarlı hale getirebileceğini gösteriyoruz. Çalışma, kanser tedavisi için potansiyel olarak güçlü bir kombinasyonu ifade ediyor."

Karaciğer ve akciğer kanseri deneylerinde olumlu bulgular elde edildi