Ölümcül virüsleri güzel sanat eserlerine dönüştüren bilim insanı ressamla tanışın; David Goodsell.HIV, Ebola ve Zika çirkin, kötü virüslerdir. David Goodsell onların güzel, hatta çekici görünmesini sağlar. Ve tasvirlerinin olağandışı hassasiyeti bilimden kaynaklanıyor - bir kısmı da kendi araştırması.Goodsell, San Diego, California’daki Scripps Research’de yapısal biyologdur ve bilimsel özelliklere sahip virüs ve hücrelerin resimlerini çizer. Goodsell'in resimleri, hücreleri ve patojenleri oluşturan moleküller üzerine yaptığı çalışmalarla sıkı bir şekilde bağlantılı. Resimleri, Science and Cell de dahil olmak üzere birçok derginin kapaklarında yer aldı. Ayrıca resimlerini içeren dört kitap ("Yaşam Makineleri", "Moleküler Doğamız: Vücudun Motorları, Makineleri ve Mesajları", "Biyonanoteknoloji: Doğadan Dersler", "Atomik Kanıtlar: Yaşamın Moleküler Temelini Görmek"), eğitici posterler de yazdı ve ve halkın kendi HIV örneklerini oluşturmak için erişebileceği bir program (CellPAINT) yaptı.

<em>Çizim; David Goodsell</em>

Goodsell'in, resimleri elektron mikroskobu (EM), x-ışını kristalografisi ve nükleer manyetik rezonans spektroskopisinden moleküler yapılara dayanıyor. En azından doğru boyutta bir daire çizebilmesi için elindeki tek şey buysa, bilinen molekül ağırlıklarını bile kullanır. Goodsell, “Ben önce bir bilim insanıyım. Dergi satmak amaçlı editöryal görüntüler üretmiyorum. Bir şekilde, bilim insanlarına bu şeylerin gerçekte nasıl göründüğüne dair sezgisel bir fikir vermek için çalışıyorum.” diyor.Başlangıçta bir x-ışını kristalografisi eğitimi görmüş olan Goodsell, 1980'lerin başında, o zamanlar halk tarafından uçuş simülatörü oyunları için kullanılan bilgisayar grafik programları ile meshing moleküler biyoloji ile ilgilendi. Goodsell, “Hiç kimse programları nasıl kullanacağını bilmiyordu ve ben yerel uzman oldum. Ve anında sanatsal bir çıkış yapmaya başladım.” dedi.

<em>Ressam bilim insanı Goodsell.</em><br /><em>Foto; Jon Cohen.</em>