Geçtiğimiz hafta bir biyoteknoloji şirketi, dodoyu geri getirmek için cesur bir girişimde bulunduğunu duyurdu. On yedinci yüzyılın sonlarında Hint Okyanusu'ndaki Mauritius adasında nesli tükenen Dodo kuşları, insanların doğal yaşam üzerindeki olumsuz etkisinin kurbanı olmuştu.

Şirket Bu Çalışma İçin Büyük Yatırım Aldı

Merkezi Dallas, Teksas'ta bulunan Colossal Biosciences şirketi, 225 milyon ABD doları yatırım aldı. Şirket daha önce Avustralyalı bir keseli hayvan olan Thylacine (Tazmanya Canavarı)'lerin neslinin tükenmesini önleme ve yünlü mamut özelliklerine sahip filler yaratma planlarını duyurdu. Colossal’ın bu planları genom düzenleme, kök hücre biyolojisi ve hayvancılıktaki büyük ilerlemelere bağlı görünüyor.New York, Aurora'daki Wells College'da hücre ve moleküler üreme fizyoloğu olan Thomas Jensen, bu miktarda bir parayı inanılmaz derecede heyecan verici bulurken, "Gidecekleri nihai hedefin yakın gelecekte kesin bir şekilde uygulanabilir olduğundan emin değilim" dedi.

Dodoları Geri Getirmek İçin Nicobar Güvercini Gen Düzenlemesi

Colossal'ın planı, Dodo’nun yaşayan en yakın akrabası olan yanardöner tüylü Nicobar güvercini ( Caloenas nicobarica ) ile başlayacak. Şirket, sperm ve yumurta üreten hücreler yapan uzmanlaşmış ilkel germ hücrelerini (PGC'ler) gelişen Nicobarlardan izole etmeyi ve kültürlemeyi planlıyor. Colossal'ın bilim insanları, CRISPR gibi araçları kullanarak PGC'lerdeki DNA dizilerini dodolarınkilerle eşleşecek şekilde düzenleyecek. Bu genetiği düzenlenmiş PGC'ler daha sonra, dodo benzeri yumurtalar ve spermler yapan, birden fazla organizmaya ait malzemelerden oluşan hayvanlar - her iki türden DNA'ya sahip olanlar - üretmek için vekil bir kuş türünden embriyolara yerleştirilecek. Bu sayede potansiyel olarak bir dodoya ( Raphus cucullatus ) benzeyen tür üretilebilecek.Seul Ulusal Üniversitesi'nde bir kuş üreme bilimcisi olan Jae Yong Han, Nicobar güvercin PGC'lerini gen düzenlemek için, bilim insanlarının önce bu hücrelerin laboratuvarda gelişmesine izin veren koşulları belirlemeleri gerektiğini söylüyor. Araştırmacılar bunu tavuklarla yaptılar, ancak diğer kuşların PGC'lerine uyan uygun kültür koşullarını belirlemek zaman alacak gibi görünüyor.

Dodolar ve Nicobar Güvercinleri Ortak Ataya Sahip