NASA 'nın gezegen avcısı teleskobu sayesinde astronomlar, sadece 31 ışıkyılı uzaklıkta potansiyel olarak yaşanabilir bir gezegen keşfetti. Gezegenin, bu güne kadar tespit edilen en yakın gezegenlerden biri olduğu vurgulandı.NASA’nın Transiting Exoplanet Survey Satellite (TESS) teleskobu, Hydra takımyıldızında bir yıldızın etrafında dönen yeni bir gezegen keşfetti. Verileri inceleyen bilim insanları, yıldızın çevresini saran iki gezegen daha farketti. Keşfedilen bu yeni gezegenlerden biri atmosferi yeterince kalınsa sıvı suyu bulundurabilir. Şimdi bilim insanları, gerçekten de durumun böyle olup olmadığını öğrenmek için daha fazla araştırma yapacak.

Dünyadan 6 kat daha büyük

<em>NASA’nın TESS uzay teleskobu tarafından yapılan ilk veri toplama turunun bir parçası olarak oluşturulan görüntü. Kaynak; NASA</em>

Yeni gezegenlerden biri GJ 357 d olarak adlandırılıyor. GJ 357, kalın bir atmosfere sahip ve kayalık olması durumunda su barındırabilir. Şimdiye kadar tespit edilen 4 bin 25 ötegezegenden biri olan GJ 357 d, en yakın 45 ötegezegen arasında bulunuyor.Gezegenin atmosferi olmadığı belirlenirse yüzeyi, suyun donma noktasının oldukça altında, yaklaşık -64 fahrenhayt derece olacaktır. GJ 357 d’nin kütlesi Dünya’nın en az 6.1 katı büyüklüğünde. Ayrıca gezegen, her 55.7 günde bir minik yıldızını yörüngeye çeviriyor. Bilim insanları şimdilik sadece bu değerlendirmeleri yaptı.

NASA TESS 850'den fazla potansiyel gezegen keşfetti