NASA'nın eski çalışanlarından mühendis Gilbert V. Levin, Mars'ta "yaşam" bulduklarını iddia etti. Scientific American dergisine yazan Levin, Mars'ta yaşam bulduklarını ancak görmezden gelindiğini dile getirdi.Levin, yazısında öncelikle, "NASA’nın 1976’da Mars’a yaptığı muhteşem Viking misyonu hakkındaki Labeled Release (LR) yaşam tespit deneyinin araştırmacısı olarak bu tarihi maceraya katıldığım için şanslıydım." dedi.Spherix'in kurucusu Gilbert Levin, Viking misyonu Labeled Release deneyinin baş araştırmacısıydı. Viking Programı, NASA tarafından Mars'a gönderilen Viking 1 ve Viking 2 uzay sondalarından oluşan görevlerdi. Yaklaşık 1 milyar dolar ile Mars için en pahalı görev olan Viking sayesinde, Mars hakkında pek çok bilgi edinildi.Levin, 1970'li yıllarda Viking programı kapsamındaki deneylerde Mars'ta yaşamın bulunduğunu söylese de, NASA yetkilileri deneylerin yanıltıcı olabileceğini düşünerek, kanıt bulunmadığını ifade ediyor. Levin'e göre, 30 Temmuz 1976'da, LR deneyi Mars'tan Dünya'ya geri döndü ve testler, Kızıl Gezegen'de yaşamın olduğunu gösteriyordu. Deneyler için Mars'tan elde edilen toprak numunelerinde, mikroorganizmaların varlığına işaret eden bulgular gözlemlendi. Levin, Mars'tan aldıkları toprakta radyoaktif karbon bileşiği ile etiketlenmiş azot bazlı besin solüsyonu olduğunu iddia ediyor. Ancak NASA yetkilileri, Levin'in "yaşam"ın ispatı olarak gösterdiği bu bulguların aslında yaşamın taklidi olabileceğini, deneylerin ise yanıltıcı olduğunu savundu.Levin, yazısında, LR deneyinin son derece güvenilir olduğunu ileri sürerek, hem laboratuvarda hem de doğal ortamlarda karasal topraklar ve mikrobiyal kültürlerle birçok deneyin yapıldığını vurguladı. "Bu çalışmalarda hiçbir yanlış pozitif veya yanlış negatif sonuç elde edilmedi" diyen Levin, tartışılsa bile verilerin güvenilir olduğunu söyledi. Yazısının devamında Levin, "Mars'ta yaşam olasılığına karşın sunulan 'kanıt' nedir? Şaşırtıcı gerçek, hiç olmamasıdır. Ayrıca, laboratuvar çalışmaları bazı karasal mikroorganizmaların Mars'ta yaşayabildiğini ve büyüyebileceğini göstermiştir." dedi. NASA, Mars ve diğer gezegenlerde yaşam bulmayı öncelikli hedefleri arasında gösteriyor. 13 Şubat 2019'da NASA Yöneticisi Jim Bridenstine, Mars'ta mikrobiyal yaşam bulunabileceğini söylemişti.Kaynak;Scientific American