NASA Titan'ı keşfetmek istiyor. NASA, resmi İnternet sitesi üzerinden, Güneş sistemindeki bir sonraki hedeflerinin Titan olduğunu açıkladı. New Frontiers programının sonuncusu olarak açıklanan Dragonfly görevi ve aynı isimdeki uzay aracı, Satürn'ün en büyük uydusu Titan'da yaşam belirtileri arayacak. Drone benzeri bir uzay aracı olan Dragonfly'ın hedefi, Titan'da mikrobiyal yaşam belirtileri bulabilmek.Türkçe karşılığı "Yusufçuk" olan Dragonfly, dünya dışı yaşamın izlerini yakalayabilecek donanıma sahip. Ayrıca NASA bu görev ile, ilk kez başka bir gezegenin uydusuna gidecek. NASA'nın açıklamasında Dragonfly'ın, Selk Krateri’ni inceleyeceği ifade edildi. Sel Krateri, yaşamın var olması için gereken tüm maddelere sahip olmasıyla biliniyor. Görev süresince Dragonfly, Titan'ın atmosfer özelliklerini, yüzeyi ve yüzeyin altındaki sıvı rezervlerini keşfedecek.NASA'nın YouTube kanalında yayınladığı Dragonfly'ın animasyon görüntüsü; https://www.youtube.com/watch?v=IdYeWN9ZivENASA, açıklamanın devamında ise Dragonfly’ın iki buçuk yıl ömrü olduğunu ve 180 km boyunca keşif yaptıktan sonra görevini tamamlayacağını belirtti. 2026 yılında yolculuğa başlayacak olan Dragonfly'ın, 8 yıl süren yolculuğun ardından 2034’te hedefe ulaşması bekleniyor. Dragonfly, 1/4 ölçekli bir model ve Mars-rover uzay aracı büyüklüğünde bir insansız hava aracı olarak tasarlandı. Dragonfly'ın üzerine Dünya’yla iletişim kurmasını sağlayan bir anten ve ön kısmına etrafı görebilmesi için iki kamera yerleştirilecek.NASA, Titan’da uçmanın Dünya’ya kıyasla daha kolay olduğunu ifade etti. Çünkü Titan’ın atmosferi Dünya'dan 4 kat daha yoğun ve yer çekimi ise daha az. Ayrıca Titan'da Dünya'daki gibi dağların ve nehirlerin olduğu da açıklandı. Dragonfly, saatte yaklaşık 32 kilometre hıza ulaşabilecek ve 4 kilometre kadar yükselebilecek. Görev tamamlandığında araç, oldukça büyük bir alanı taramış olacak. Neredeyse daha önce Mars'a gönderilen geziciler tarafından kat edilen mesafeyi iki katına çıkaracak.Kaynaklar; NASA