Meme kanseri tedavisinde etkili olabilecek bir ilaç geliştirildi.Geliştirilen yeni ilaç, günümüzde en tehlikeli meme kanseri türü olan üçlü negatif meme kanseri tedavisinde hayvanlar üzerinde denendi. İlaç, üçlü negatif meme kanseri tedavisinde kullanılan kanser hücrelerini yok eden bir yöntem olan paklitaksel kemoterapide test edildi. Londra'da bulunan Kanser Araştırmaları Enstitüsü'ndeki bilim insanları, yeni geliştirilen ilacın, laboratuarda ve farelerde yetiştirilen her iki hücrede de işe yaradığını açıkladı.Kanser tedavilerinde en büyük sorunlardan biri, kemoterapide yok edilmeye çalışılan kanser hücrelerinin ilaçlara bağışıklık göstererek, bölünerek çoğalmalarıdır. Bilim insanları, BOS172722 adını verdikleri yeni ilaçla bu durumla mücadele etmenin bir yolunu bulmuş olabilir. İlaç, bölünen hücreleri farklı bir yöntemle yok ediyor; Kanser hücrelerinin bölünerek çoğalmasında kilit rolü bulunan MPS1 proteini hedef alınarak, engellenmeye çalışılıyor.Ekip, paklitaksel yönteminin başarısızlığı halinde başka bir yöntemin olmadığını ve yeni geliştirilen ilacın üçlü negatif meme kanseri tedavisinde yeni bir çözüm olabileceğini belirtti. Ayrıca araştırmacılar yeni yöntemin yumurtalık ve karaciğer kanserlerinin tedavisinde de etkili olabileceğini söyledi.Kanser Araştırmaları Enstitüsü (ICR) tarafından finanse edilen çalışma, Molecular Cancer Therapeutics dergisinde yayımlandı. Çalışmaya Kanser Araştırma Enstitüsü'nden Prof. Dr. Spiros Linardopoulos liderlik etti.Kaynak;Eurek Alert