NASA’nın InSight görevi, ilk Marsquake'ı (Mars depremi) tespit etti. 6 Nisan'da Mars'ta kaydedilen sarsıntı, Dünya ve Ay'ın dışında tespit edilen ilk deprem olarak tarihe geçti. Depremin şiddetinin küçük olması sebebiyle, Dünya'dan algılanması imkansızdı. Ancak, Mars'ta bulunan bir sismometre, bölgenin sessizliğinin de etkisiyle sinyalleri algılayabildi.

<em>InSight’ın sismometresi, rüzgardan ve ısı dalgalanmalarından kubbe şeklindeki bir siperle korunmaktadır. Kaynak; JPL-CALTECH/NASA</em>

Geçtiğimiz Kasım'da Mars'a inen InSight, sonda çalışmalarını yerine getirmekte pek iyi olmasa da yeni veriler elde etmemizi sağladı. Aracın SEIS (İç Yapı için Sismik Deney Aracı) adlı ekipmanı tarafından kaydedilen sesler, büyük bir keşfi ortaya çıkardı. SEIS'in elde ettiği Mars'taki sarsıntılar, Dünya ve Ay'ın dışında deprem olduğunu gösteriyor. Daha önce Apollo programı tarafından kullanılan sismometreler, Ay'da göktaşı çarpmalarının neden olduğu depremleri algılamıştı. 1969-1977 yılları arasında, Ay'a yerleştirilen sismometreler ile binlerce sarsıntı tespit edilmişti.Bilim insanları, Mars'taki sarsıntının gezegenin katmanlarındaki bir çatlaktan ya da bir meteor çarpmasından kaynaklanabileceğini düşünüyor.6 Nisan'daki görece daha büyük olan sarsıntının yanı sıra, 14 Mart, 10 Nisan ve 11 Nisan'da da sarsıntılar kaydedildi. Ancak bu üç küçük dalgalanmanın gerçek bir deprem olduğu konusunda bilim insanları şüpheliler.InSight'ın Baş Araştırmacısı Bruce Banerott, bu yeni kayıtlar için, “InSight’ın ilk verileri NASA’nın Apollo görevleri ile başlayan bilimini daha ileriye taşıyor. Şimdiye kadar arka plan seslerini kaydediyorduk ancak bu olay yeni bir alanı ortaya çıkartıyor; Mars Sismolojisi'ni.” dedi.

Depremin sesi kaydedildi