2011'den 2015'e kadar Kaliforniya'yı vuran şiddetli kuraklığın nehirler, ormanlar ve vahşi yaşam üzerinde belirgin bir etkisi oldu. Şimdi, yeni bir çalışma kuraklığın, Amerika Birleşik Devletleri'nin meşhur hava kirliliği üzerinde bazı şaşırtıcı etkileri olduğunu gösterdi.Araştırmacılar, bitkilerin tehlikeli bir hava kirletici madde oluşturmaya ve temizlemeye yardım edebileceğini uzun süredir biliyorlardı; toprak seviyesi ozonu, solunum problemlerine neden olur ve akciğer sorunlarını arttırır. Bitkiler, kirletici maddeleri stomaları veya gözenekleri vasıtasıyla emerek ozonu havadan temizleyebilir. Ancak bazı bitkiler ayrıca ozon oluşturmak için diğer atmosferik kimyasallarla reaksiyona giren uçucu organik maddeler (VOC'ler) yayar.Kuraklığın bu iki süreci nasıl etkilediğini anlamak zor olabilir. Kuru koşullar ozon seviyelerinin yükselmesine neden olabilir. Çünkü bitkiler su kaybını önlemek için stomalarını küçülterek kirliliği giderme yeteneklerini azaltır. Ancak kuraklık, ozon seviyelerini de azaltabilir, çünkü stres bitkilerin daha az ozon oluşturan VOC üretmesine neden olabilir.Kaliforniya’nın uzun süreli kuraklığı ve devletin kapsamlı hava kirliliği sensörleri ağı, araştırmacılara gerçek dünyada ne olduğunu görmek için nadir bir fırsat verdi. Angelique Demetillo ve çevre bilimleri profesörü Sally Pusede liderliğindeki ekip, ozon kirliliğinden muzdarip iki Kaliforniya şehri olan Bakersfield ve Fresno üzerindeki atmosfer koşullarını belgeleyen on yıldan fazla bir değere sahip uydu ve sensör verilerini inceledi.

Çalışma küresel çapta hava kalitesindeki kuraklık çalışmalarına öncü