Mountain View, California'daki SETI Enstitüsü ve Fransa, Laboratoire d'Astrophisique de Marseille'den gökbilimci gözlemci ekibi, tuhaf asteroit Kleopatra'nın bugüne kadarki en iyi resimlerini ve verilerini elde etti. Avrupa Güney Gözlemevi'nin SEPHERE TELESKOPU (VLT) kullanarak yapılan gözlemde bazı ilginç soruları yanıtlamasına yardımcı olmak için görüntüler yakaladı.

[rl_gallery id="13778"]

Astronomy & Astrophysics dergisinde yayınlanan makaleye göre asteroit üzerinde araştırma yürüten Franck Marchis, “Kleopatra, Güneş Sistemimizde gerçekten eşsiz bir cisimdir” diyor. "Bilim, tuhaf aykırı değerlerin incelenmesi sayesinde çok ilerleme kaydediyor. Bence Kleopatra bunlardan biri ve bu karmaşık çoklu asteroit sistemini anlamak, Güneş Sistemimiz hakkında daha fazla bilgi edinmemize yardımcı olabilir” dedi.

Mars ve Jüpiter arasındaki asteroit kuşağının orta bölgesinde yörüngede dönen asteroit, ilk olarak 10 Nisan 1880'de keşfedildi. Ancak, yalnızca 20 yıl öncesine kadar radar gözlemleri, birbirine bağlı iki lobu olduğunu ortaya çıkaramadı. Marchis ve meslektaşları, asteroidin AlexHelios ve CleoSelene adlı iki uydu arasındaki yörüngede döndüğünü keşfettiler.

2017-2019 yılları arasında birkaç görüntü elde etmek için teleskopun Spektro-Polarimetrik Yüksek Karşıtlıklı Ötegezegen Araştırmasını ( SPHERE ) kullanan Marchis'in ekibi, gök cisminin 168 mil (270 kilometre) genişliğinde olduğunu belirledi. SPHERE TELESKOPU bir ucunun diğerinden daha büyük bulunan ölçümlerinin köpek kemiği şeklindeki gövdesini 3 boyutlu bir görüntüsünü üretmelerine izin verdi.

Kaynak: https://www.eso.org/public/archives/releases/sciencepapers/eso2113/eso2113a.pdf