James Webb Uzay Teleskobu yaptığı gözlemlerin sonucunda Samanyolu Galaksisinin merkezinde bulunan kara deliğin yakınlarında yeni yıldızların oluşturduğu “gençlik pınarı” keşfetti.Yapılan gözlemlere kadar bilim insanları söz konusu yıldızların zorlu koşulları olan bu bölgede olmayacağı düşünülüyordu. Galakside var olan süper kütleli kara delikten gelen güçlü radyasyon ve kütle çekim kuvveti bu yıldızların oluşumu için uygun koşulları yaratmıyor.Fakat gökbilimciler onlarca yıldır galaktik merkezin yakınında genç yıldızlar keşfetmesine rağmen böylesini görmemişti. Yeni yapılan araştırmalarda NASA öncülüğünde işletilen James Webb’in de olduğu bir dizi teleskoptan gelen veriler incelendi. İncelenen verilere göre IRS13 yıldızlarının 100 bin yaşında olduğu belirlendi. Karşılaştırma yapıldığında Samanyolu Galaksisinin 13,6 Güneş’in ise 4,6 milyar yaşında olduğu tahmin edildi. Ekibin gözlemlerine göre IRS13’teki bazı yıldızların galaktik banliyölerde, bu merkezi bölgeden daha uzak noktalarda ortaya çıkmış olabileceği ve sonra kara deliğin yakınlarına göç edip kütle çekim kuvvetine hapsolduğu düşünülüyor.

Sürüklenip, yeni malzemelerle etkileşime girmiş olabilir