NASA’ya ait James Webb Uzay Teleskobu Herbig-Haro 46/47 olarak bilinen bir çift yıldız görüntüledi. Yüksek çözünürlüklü yakın kızılötesi ışıkta görünen Herbig-Haro 46/47, sıkıca bağlı ve aktif olarak oluşan bir yıldız olma özelliğini taşıyor.James Webb Uzay Teleskobu evrenin ilk günlerini keşfetmeye devam ediyor. Evrenin ilk günleri hakkında soru işaretlerini cevaplayan James Webb Teleskobu peşinden yeni soruları da sürüklüyor. Avrupa Uzay Ajansı’ndaki James Webb Uzay Teleskobu ekibi, 26 Haziran 2023 tarihinde, Dünya’dan 1.470 ışık yılı uzakta Vela Takım Yıldızında bulunan aktif olarak varlığını sürdüren iki yıldızın en ayrıntılı görüntülerini paylaştı. Paylaşılan bu görüntüde Herbig-Haro 46/47 ismiyle bilinen yıldızın, yıldızları milyonlarca yıl besleyen bir disk ile çevrili olduğu ifade edildi.

Görsel: NASA, ESA, CSA

Evren İnsanlıktan Ne İstiyor?

Ancak uzmanlar Herbig-Haro 46/47 yıldızlarının altında kozmik soru işaretine benzeyen bir cisim olduğunu açıkladılar. Evrenden alınan bu mesaj sonrasında araştırmacılar harekete geçti ve evrenin insanlıktan ne istediği sorusuna yanıt bulmak için çalışmaya başladılar. Araştırmacılar söz konusu cismin ne olduğu konusunda net bir fikre sahip olmasa da rengi ve şeklinin ipucu verdiğini ifade ediyor.James Webb Teleskobu ekibinin bilim operasyonlarını yöneten temsilcilerin Space Bilim Servisine verdiği demeçte, uzak bir gökada veya etkileşim halindeki gökadaların etkileşimi soru işareti şekline neden olabileceği ifade edildi. Araştırmacılardan bazılarına göre ise James Webb Uzay Teleskobunun yakaladığı bu görüntüdeki nesnenin kırmızı renginin sebebi nesnenin oldukça uzak olduğunun göstergesi olabilir. Uzay Teleskobu Bilim Enstitüsü ise “Bu özel nesneyi ilk kez görüyor olabiliriz” açıklamasını yaptı. Açıklamaya şu ifadeleri ekledi, "Kesinlikle ne olduğunu anlamak için ek takip gerekir. Webb bize pek çok yeni, uzak galaksi gösteriyor- yani yapılacak çok fazla yeni bilim var!"

Görsel: NASA, ESA, CSA