Yeni yapılan bir genetik araştırma, insan evrimi ile ilgili inançların sorgulanmasına neden oldu. İnsan evriminde tüm insanların kökenini oluşturan tek bir Afrika popülasyonu olduğuna dair inanç bahsi geçen yeni çalışmayla değişti.Araştırmacılar, mevcut Afrika popülasyonlarının genetik materyalini test ederek ve bunu fosil kanıtlarıyla karşılaştırarak çığır açıcı bir insan evrim modeli ortaya çıkardı. Bu araştırma, önceki inançlara meydan okuyarak, tek bir Afrika popülasyonunun tüm insanları oluşturduğu fikrine karşı çıkıyor. Çalışmanın ana fikrine göre ise senaryo daha karmaşık olarak öngörülüyor.

İnsan Evrimi Ve Göç Tarihi

Nature Science dergisinde yayınlanan bu araştırma, insan evrimi ve göç tarihleriyle ilgili önceki tahminlerin yanlış olabileceğini düşündürüyor.Uzun bir süredir; insan evrimi, Afrika'daki göçün kökeni ve farklılaşması konusu belirsizliğini koruyor. Sınırlı fosil ve antik genomik veriler, insan evriminin farklı kollarının nasıl ortaya çıktığını ve insanların kıta içinde nasıl göç ettiğini anlamamızı zorlaştırıyor.

İnsan Evriminde Afrika Kökleri

Almanya, Jena'daki Max Planck Jeoantropoloji Enstitüsü'nden evrimci arkeolog Dr. Eleanor Scerri, çalışmanın "Afrika'da tek bir doğum yeri olmadığı ve insan evriminin çok derin Afrika kökleri olan bir süreç geçirdiği" fikrine daha fazla kanıt sağladığını söylüyor.Tek köken teorisi, kısmen fosil kayıtlarına dayanarak onlarca yıldır popüler olmuştu. Ancak Dr. Scerri, teorinin verilere pek uymadığını söylüyor. Homo sapiens'e atfedilen tüm aletler ve fiziksel özellikler, benzer bir zamanda, 300 bin ila 100 bin yıl önce, Afrika'da ortaya çıktı. İnsanlar tek bir yerden yayılmış olsaydı, arkeologlar daha yeni fosilleri merkezi bir noktadan daha uzakta ve daha eski fosilleri ona daha yakın görmeyi beklerlerdi.

Çağdaş İnsanda İzlenebilen En Eski Nüfus Bölünmesi Ve Göç

Brenna Henn liderliğindeki UC Davis ve Simon Gravel liderliğindeki McGill Üniversitesi'nden bir araştırma ekibi, paleoantropoloji ve genetik literatüründe önerilen çeşitli modelleri inceledi. Güney Afrika'daki Nama yerli popülasyonundan 44 bireyin yeni sekanslanmış genomları da dahil olmak üzere; güney, doğu ve batı Afrika'dan popülasyon genom verilerini birleştirdiler.Yeni önerilen modele göre, çağdaş insanlarda izlenebilen en eski nüfus bölünmesi, yaklaşık 120 bin ila 135 bin yıl önce gerçekleşti. Bu bölünme, genetik olarak farklılaşmış iki veya daha fazla Homo popülasyonu arasındaki uzun bir karıştırma dönemini takip etti. Buna rağmen, bölünme sonrasında bu popülasyonlar arasında göç devam etmiş ve zayıf bir şekilde yapılandırılmış bir kök oluşmuştu.Araştırmacılar, kendi modellerinin, bireysel insanlar ve insan grupları arasında gözlemlenen genetik varyasyonu daha iyi açıkladığına inanıyor. Bu, Homo sapiens'in evrimine katkıda bulunan farklı morfolojiye sahip insan benzeri (örneğin Homo naledi gibi) fosillerin, ayrı dalları temsil ettiği fikrine karşı çıkıyor.

Modern İnsanda Gözlemlenen Çeşitlilik İle İlgili Detaylar