Basel Üniversitesi'nden fizikçiler yapay bir atomun içinde tek bir elektronun nasıl göründüğünü ve geometrisini gösterdi. Bu yöntem ileelektronun herhangi bir konumda bulunma ihtimalini tespit edebilen araştırmacılar, gelecek kuantum bilgisayarlarda birer bilgi birimi olacak elektron spinlerini kontrol etmeyi de başarabilecek. Çalışmanın deney ve sonuç kısmı Physical Review Letters'da, teori ise Physical Review B'de yayımlandı.Bir elektronun spini, kuantum bilgisayarlarda en küçük bilgi birimi olan kübit için en uygun ve olası adaydır. Şimdiye kadarki çalışmalarda bu yönde oldukça umut verici gelişmeler yaşandı. Bir elektronun spinini kontrol etmek ve istenilen yönde değiştirmek birçok fizikçi ve farklı disiplinlerden bilim insanlarının çalıştığı oldukça zorlayıcı katmanları ve engelleri bulunan bir araştırma alanı olarak bilinir.Tek bir spinin stabilitesi ve farklı spinlerin dolaşıklığı birçok unsurun yanı sıra bir daha önce deneysel olarak belirlemek mümkün olmayan elektronların geometrisine de büyük ölçüde bağlıdır.Basel Üniversitesi Fizik Bölümü’nden Prof. Dominik Zumbühl ve aynı üniversitenin bünyesindeki Swiss Nanoscience Institute’ten Prof. Daniel Loss öncülüğündeki iki ayrı araştırma ekibi, elektronun kuantum noktalardaki geometrisiniuzamsal olarak belirleyebilecekleri bir yöntem geliştirdi.

<em>Kuantum noktada hapsedilmiş bir elektron. Yarı iletken yonga plakası içindeki iki boyutlu gazda oluşturulan sistemde elektronlar alan içinde dalga fonksiyonlarına göre değişen ihtimallerde hareket halinde bulunuyor. Elektrik alanın değiştirilmesi ve kontrol edilmesi ile bu dalga fonksiyonların geometrisi değiştirilebiliyor ve elektronun daha önceki olası konumları tahmin edilerek model üzerinde bir elektronun spini ve geometrisi büyük başarı ile tahmin edilebiliyor. (Kaynak; University of Basel, Departement of Physics)</em>