Japonya 'da onaylanan tasarı ile ilk kez insan - hayvan melezleri geliştirilecek. İnsan hücrelerinin fare ve sıçan embriyolarında geliştirileceği çalışmaların nihai amacı, insanlara nakil için organ kaynakları oluşturabilmek. Ancak etik ve teknik tartışmalar sürüyor.Çalışmanın başındaki isim Japon kök hücre araştırmacısı Hiromitsu Nakauchi, bu anı on yıldan fazla bir süredir bekliyor. Tokyo Üniversitesi ve Stanford Üniversitesi'nde kök hücre çalışmaları yapan Nakauchi, bir gün koyun ve domuz gibi hayvanlarda özelleştirilmiş insan organları yetiştirme hayalini takip ederek ülkeden ülkeye gitti.

Bu tür çalışmalar yasaktı veya finanse edilmiyordu

Mart ayına kadar Japonya'da da diğer ülkelerde olduğu gibi, insan hücrelerini içeren hayvansal embriyoların 14 günden daha fazla büyümesini veya bu tür embriyoların bir taşıyıcı rahim içine yerleştirilmesine dayanan çalışmalar yasaktı. Ancak Japonya Eğitim ve Bilim Bakanlığı, ilk kez Nakauchi'nin araştırma planlarına izin vererek bu tür çalışmaların önünü açmış oldu.Hiromitsu Nakauchi, fare ve sıçan embriyolarında insan hücreleri yetiştirmeyi ve daha sonra bu embriyoları taşıyıcı hayvanlara nakletmeyi planlıyor. Etik ve teknik kaygılardan ötürü Nakauchi, yavaş ilerlemeyi planladığını ve herhangi bir melez embriyoyu birkaç yıl büyütmeyeceğini söyledi. Ekip başlangıçta, hayvan organlarının genellikle geliştiği 14,5 güne ve fare organlarının oluştuğu 15,5 güne kadar büyütecek. Daha sonra Nakauchi, domuzlarda 70 güne kadar melez embriyolar büyütmek için hükümetten onay almaya çalışacak.

Yarı insan yarı hayvan endişesi

Bazı biyoetikçiler, insan hücrelerinin hedeflenen organın gelişiminin ötesine geçmesi, gelişmekte olan hayvanın beynine gitmesi ve bilişini potansiyel olarak etkilemesi ihtimalinden endişe duyuyor. Yani yarı insan yarı hayvan oluşumundan endişe ediliyor. Nakauchi ise bu konuda, hedefli organ üretimi yapmayı tasarladıklarını, bu konuda dikkatli olacaklarını söyledi.Nakauchi ve ekibi, pankreas gibi belirli bir organın üretimi için gerekli gene sahip olmayan bir hayvan embriyosu oluşturmayı ve daha sonra indüklenmiş pluripotent kök (iPS) hücrelerini hayvan embriyosuna yerleştirmeyi hedefliyor. iPS hücreleri, embriyonik bir duruma yeniden programlanan ve neredeyse tüm hücre tiplerine yol açabilen hücrelerdir. Hayvan geliştikçe, insan iPS hücrelerini kullanarak kendi hücreleriyle yapamayacağı organı oluşturur.

Nakauchi benzer çalışmaları yürüttü