Hubble Uzay Teleskobu geçtiğimiz günlerde ilginç bir görüntü aldı. Bu görüntü, başak takımyıldızında Dünya'dan yaklaşık 200 milyon ışık yılı uzaklıkta yer alan ve Wild's Triplet olarak da bilinen galaktik üçlü Arp 248'deki iki galaksiyi gösteriyor.https://twitter.com/NASAHubble/status/1588531560076148736

Birbirine Köprüyle Bağlanan İki Sarmal Galaksi

NASA’nın resmi internet sitesinde 4 Kasım tarihinde yayınlanan yazıda detaylar anlatıldı. Hubble Uzay Teleskobu ile çekilen görüntüde görünen iki büyük sarmal galaksi, bir köprüyle birbirine bağlı görünüyor. Galaksiler, kendileriyle ilişkisiz ve daha küçük olan bir arka plan sarmal galaksinin yanında yer alıyor.Görüntüde dikkat çeken parlak uzun yıldız akışı ve yıldızlararası tozun, gelgit kuyruğu olarak bilindiğini söyleyen NASA, “Onlar, ön plandaki iki gökadanın karşılıklı yerçekiminden oluşuyor” dedi.

Olağanüstü Galaksileri İnceleyen 2 Önemli Rehber

Bu gözlemin, iki olağanüstü ve harika galaksi galerisini inceleyen bir projeden geldiğini belirten NASA bunların, “Gökbilimciler Halton Arp ve Barry Madore tarafından derlenen A Catalogue of Southern Peculiar Galaxies and Associations (Güney Olağandışı Gökadalar ve İlişkileri Kataloğu) ve Halton Arp tarafından derlenen Atlas of Peculiar Galaxies (Olağandışı Gökadalar Atlası)” olduğunu söyledi.Söz konusu iki rehberi tanıtan NASA, “Her koleksiyon, Arp 248 gibi etkileşim halindeki gökadaların yanı sıra bir veya üç kollu sarmal gökadalar, kabuk benzeri yapılara sahip gökadalar ve çeşitli diğer uzay tuhaflıkları dâhil olmak üzere olağanüstü tuhaf gökadalardan oluşan bir koleksiyon içeriyor” dedi.

Zamanı Gözlemlemek İçin Değerli Bir Yatırım

Hubble'ın araştırmalar için gelişmiş düzeydeki kamerası , NASA/ESA/CSA James Webb Uzay Teleskobu ve Atacama Büyük Milimetre/Milimetre-altı Dizisi ile araştırma yapıldığını bildiren NASA, “Bu gözlem araçları, ileriki gözlemler için gelecek vaat eden adaylar bulmak amacıyla bu eksantrik gökada çeşitlerini araştırdı” ifadelerine yer verdi. Gece gökyüzünde çalışılacak astronomik nesnelerin zenginliğini vurgulayan NASA, “Gelecekteki gözlemlere rehberlik eden bu tür projeler, zamanı gözlemlemek için değerli bir yatırımdır” şeklinde açıklama yaptı.