HIV virüsü canlı hayvanların genomundan tamamen temizlenebildi. Çalışmayı Temple Üniversitesi'ne bağlı Lewis Katz Tıp Fakültesi ile Nebraska Üniversitesi Sağlık Merkezi'nden bir grup araştırmacı yaptı.Mevcut HIV terapilerileri olan antiretroviral terapi (ART), HIV replikasyonunu baskılayarak üremeyi durdurabilir. Ancak bu terapi, virüsü vücuttan silemiyor. Bu yüzden de ART'leri ömür boyu kullanmak gerekiyor. Çünkü uygulamanın durdurulması halinde, HIV replikasyon yeteneğini koruduğundan dolayı üremeye devam ederek AIDS hastalığının gelişmesini sürdürür. Bilim insanları bu durumu, HIV’in, DNA’sını enfekte ettiği hücrenin DNA’sına entegre etmesine bağlıyor.Araştırmacılar, AIDS hastalığına sebep olan, kendini hızlı bir şekilde eşleyebilen ve yayılabilen HIV-1'in DNA’sını canlı hayvanların genomundan temizlemeyi başardı. Böylece ilk kez bu DNA bir canlıdan temizlenebildi. Ekibin bu başarısı, insanlarda HIV enfeksiyonlarının tedavi edilmesine ışık tutacağı şeklinde yorumlanıyor. Multidisipliner ve çok katmanlı çalışmalar immünolog, moleküler biyolog, virolog, farmakolog ve ilaç uzmanları tarafından yürütülüyordu. 2017 yılında ilk kez anlamlı sonuçlar alınmaya başlanmıştı.

HIV farelerin üçte birinden temizlenebildi