Astronomlar 'FarFarOut' (çok çok uzaklarda) olarak adlandırılan güneş sisteminin en uzak nesnesini keşfetti.Washington'da Carnegie Enstitüsü'ndeki astronom Scott Sheppard, bu hafta bir gözlem yaptı. Gözlemin sonucunda Sheppard, resmi olarak şimdiye dek bilinen en uzak Güneş Sistemi nesnesi olan Plüton'dan biraz daha uzakta bir nesneyi keşfetti. NASA çalışanı olan Sheppard'ın keşfettiği bu nesne onaylanırsa, resmi olarak Güneş Sisteminin en uzak cismi olacak.Bu keşif, Sheppard ve ortakları Chad Trujillo ve Dave Tholen'ın dünyanın en güçlü ve geniş açılı teleskoplarının bazılarıyla gece gökyüzünü düzenli olarak taramaları sayesinde oldu. Bu araştırmalar neticesinde, Güneş'ten 9 milyar kilometre uzaktaki "FarFarOut" olarak adlandırılan nesneyi netleştirdiler.FarFarOut’un yörüngesi henüz bilinmiyor.Peki, "FarOut" neydi?Kasım 2018'de Sheppard ve ekibi, Güneş Sistemi'ne bu son araştırmaya kadar ki en uzak nesneyi keşfetmişlerdi. Bu nesneye "FarOut" denildi. Bu sebeple yeni keşfedilen cisme esprili olması için "FarFarOut" adı verildi. Keşfedilen cüce gezegen ile Dünya arasındaki mesafe yaklaşık 18 milyar kilometre olarak saptanmıştı.Kaynak; https://www.sciencemag.org/news/2019/02/astronomers-discover-solar-system-s-most-distant-object-nicknamed-farfarout?utm_campaign=news_daily_2019-02-22&et_rid=531232040&et_cid=2682055