Yale araştırmacıları, kış aylarında insanların hastalanma ve gripten ölme ihtimalinin önemli bir nedeni olduğunu belirtti; düşük nem.Uzmanlar, düşük hava sıcaklıklarının ve düşük nemin grip virüsünün bulaşma olasılığını arttırdığını biliyorlardı. Ancak bilim insanları, düşüknemin bağışıklık sisteminin grip enfeksiyonuna karşı savunmasındaki etkisi hakkında daha az bilgiye hakimlerdi.İmmunobiyoloji profesörü Akiko Iwasaki liderliğindeki Yale araştırma ekibi, insanlar gibi viral enfeksiyonlara karşı dirençli olarak genetiği değiştirilmiş fareler kullanarak bu soruyu araştırdı.Farelerin hepsi aynı sıcaklıkta, fakat düşük ya da normal nemde odalara yerleştirildi. Daha sonra uzmanlar, fareleri influenza A virüsüne maruz bıraktı.Araştırmacılar, düşük nemin hayvanların immün tepkisini üç şekilde engellediğini buldu; birincisi, solunum yolu hücrelerinde kıl benzeri yapılar olan kirpikleri, viral partikülleri ve sümüklerin uzaklaştırmasını engelledi. İkincisi, solunum yolu hücrelerinin, akciğerlerdeki virüsün neden olduğu hasarı onarma yeteneğini azalttı.Üçüncüsü ise, mekanizma, komşu hücreleri virüs tehdidine karşı uyarmak için virüsle enfekte olmuş hücreler tarafından salgılanan interferonları veya sinyal proteinlerini içermiştir. Düşük nemli ortamda, bu doğal bağışıklık sistemi başarısız oldu.Çalışma, hava kuruduğunda gribin neden daha yaygın olduğu konusunda fikir veriyor. Iwasaki, "Nemin düştüğü yerde, grip insidansındaki ve ölümdeki bir yükselişin meydana geldiği iyi bilinmektedir. Farelerdeki bulgularımız insanlarda tutarsa, çalışmamız grip hastalığının bu mevsimsel yapısının altında yatan olası bir mekanizma sağlar." dedi.Araştırmacılar nemin grip salgınlarındaki tek faktör olmadığını vurgularken, kış mevsiminde göz önünde bulundurulması gereken önemli bir faktör olduğunun da altını çiziyor. Havadaki su buharını evde, okulda, işte ve hatta hastane ortamlarındaki nemlendiricilerle artırmak, grip semptomlarını azaltmak ve iyileşmeyi hızlandırmak için potansiyel bir stratejidir.Kaynak; PNASScience Daily