Virüslerin iletişimi hakkında yeni bilgiler elde edildi. Bilim insanları virüslerin iletişim ve işbirliği şekillerini dinliyor. Virüslerin söylediklerini çözmek, insan sağlığı için önemli olabilir.Genetikçi Rotem Sorek, saldırgan mikropların tek başına mı dayanabileceğini yoksa savaşmak için yandaşları ile iletişim kurup kurmadıklarını test etmek için kasıtlı olarak bakterilerin arasına virüs bulaştırdı. İsrail'deki Weizmann Bilim Enstitüsü'nden araştırmayı yapan ekip, çalışma şişelerinin içeriğine baktıklarında tamamen beklenmedik bir şeyi gözlemledi; bakteriler sessizdi ancak virüsler iletişim halindeydi. Çalışma, bilim insanlarının virüslerin nasıl davrandığı hakkındaki anlayışını temelden değiştirecek tesadüfi bir keşif oldu.Bakterileri enfekte eden virüsler olan bakteriyofajlar (veya fajlar), yeni kurbanların olup olmamasına bağlı olarak uyumaya ya da saldırmaya devam etmelerine yardımcı olacak gözetim mekanizmalarına sahiptir. Ancak araştırmacılar uzun zamandır bu süreçlerin pasif olduğunu düşünüyordu. Sorek ve meslektaşları, aktif olarak tartışan fajlar buldu. Bir fajın bir hücreyi enfekte ettiğini ve diğerlerine mesaj vermesi için hizmet eden küçük bir protein saldığını fark ettiler. Fajlar daha fazla hücreyi enfekte ettikçe, mesaj daha da arttı ve enfekte olmayan konakçıların azaldığı görüldü. Bakteriyofajlar daha sonra lizise (hücrelerin yok olması) son verip, bunun yerine lizojenik denilen halsiz bir durumda saklı kalmayı tercih etti.

Virüslerin dilini çözmek birçok hastalığın tedavisine yardımcı olabilir