Lupus hastalığı, diğer adıyla "kelebek hastalığı" bağışıklık sistemini bozan ve ölümcül sonuçlar doğurabilen bir hastalıktır. Araştırmacı Marko Radic ve ekibi, genetik mühendisliğinde uygulanan Kimerik Antijen Reseptörü (Chimeric Antigen Receptor/CAR)-T yöntemini, lupus tedavisinde kullandı.CAR-T yöntemi, bağışıklık sisteminin bir parçası olan "T lenfosit" isimli beyaz kan hücrelerinin laboratuvarda çoğaltılarak, hastaya nakledilmesidir. Bu tedavi yönteminde, bağışıklık sistemini çökerten hücreleri bulmak için T lenfositler, reseptörleri kullanır. T hücreleri, reseptörlerin yardımıyla, sistemi bozan hücreleri ortadan kaldırır. CAR-T tedavisi daha önce kan kanserinde uygulanmış ve başarılı sonuçlar ortaya çıkarmıştı.2016 yılında Pennsylvania Üniversitesi'nden bir ekip, pemfigus vulgaris (bir tür deri hastalığı) olan fareleri CAR-T yöntemi ile tedavi etti. Bu tedavi lupus hastalığına da ışık tuttu. Tennessee Sağlık Bilimleri Merkezi'nde immünolog Marko Radic ve ekibi, önce, bu modeli iki lupus farede test etti. Ekip daha sonra genetiği değiştirilmiş T hücrelerini 41 hayvana uyguladı. Tedavide, otoimmün hastalıkların (bağışıklık sisteminin kendi dokularına saldırması) çoğunda yer alan B hücreleri hedef alındı.Farelerin 26'sında, B hücreleri başarıyla yok edildi ve bu hücreler bir daha ortaya çıkmadı. Deneklerin dalakları, ciltleri, böbrekleri ve diğer vücut parçaları, lupusun hiçbir belirtisini bir daha göstermedi.Başarılı bir şekilde tedavi edilen farelerin çoğunluğu, tedaviden sonra bir yıldan fazla bir süre yaşadı. Bu süre, farelerin ömrüne göre normal. 15 farede ise tedaviler işe yaramadı.Kaynak; Science Mag