Nesli tükenme tehlikesi altında olan bu tür, Isabela Adası’nda yaşıyor.Araştırmacılardan oluşan bir ekip, Ekvador'un Galapagos takımadalarındaki bir ada açıklarında yavru çekiç başlı köpekbalıklarının bulunduğu bir yuva keşfetti. Bilim insanlarının bu keşfi, çekiç başlı köpekbalığı türünün yok olma tehlikesinden korunmasına yardımcı olabilir.Galapagos'un en büyük adası olan Isabela Adası yakınlarında keşfedilen ve bir yaşından küçük olan çekiç başlı köpekbalığı yavruları, bu bölgeye sığınmış görünüyor. Bu sığınak köpekbalıklarına çiftleşme ve erken gelişim aşamalarında barınacakları bir alan sağlıyor.

“Kritik Bir Yok Olma Tehlikesiyle Karşı Karşıyalar”

Galapagos Milli Parkı'ndan park bekçisi Eduardo Espinoza Cuma günü yaptığı açıklamada, bu yeni üreme alanları keşfinin, özellikle çekiç başlı köpekbalıkları için çok önemli olduğunu söyleyerek, “Galapagos için ikonik bir tür, ancak onlar kritik bir yok olma tehlikesiyle karşı karşıyalar" dedi.Uluslararası Doğayı Koruma Birliği (IUCN), Galapagos'ta bulunan çekiç başlı köpekbalığı neslinin kritik tehlike altında olduğunu düşünüyor. Bu durumun sebepleri arasında ticari balıkçılığın yeri büyük. Köpekbalığı yüzgecinden çorba yapımı ve bu sebeple de onlara olan yoğun talep, bu canlıların neslini büyük ölçüde tehdit ediyor.

“Onları Köpekbalığı Koruma İçin Önemli Alanlar Listesine Dâhil Etmeyi Başardık”

Araştırmacılar, bir çekiç başlı köpekbalığı izleme programının parçası olarak, onların olası yaşam alanları için takımadaları aylarca araştırdı. Milli parktaki bilim insanları daha önce yakınlardaki adalarda benzer özelliklere sahip iki yer daha belirlemişti.Espinoza, "Bu yaşam alanlarını, IUCN kapsamında yeni bir koruma kategorisi olan köpekbalığı koruma için önemli alanlar listesine dâhil etmeyi başardık" diye konuştu.

Galapagos Adaları Charles Darwin’in Çalışmalarında Önem Taşıyordu

Bilim insanları, yaşam alanlarındaki genç köpekbalığı popülasyonunu izlemek ve göç modellerini takip etmek için bu alanları izlemeye devam ediyor.Eşsiz yaban hayatıyla Galapagos Adaları, İngiliz bilim insanı Charles Darwin'in evrim teorisi için kritik öneme sahipti. Bu bölge dev kaplumbağalar, uçamayan karabataklar ve deniz iguanaları gibi başka hiçbir yerde bulunmayan birçok türe ev sahipliği yapıyor.