Filipinler'de 4 fitin (30-48 cm) altında olduğu ve ağaca tırmanmaya adapte olduğu düşünülen yeni bir eski insan türü keşfedildi. Luzon adasında bulunan Homo luzonensis fosilleri, 67 bin yıl öncesine kadar dayanıyor. Keşif insanın evrimi hakkında yeni bir boyut kazandırıyor.Homo luzonensis adlı örnek, kuzey Filipinler'deki Luzon adasındaki Callao mağarasından kazılmış ve 50 bin ila 67 bin yıl önce kendi atalarımızla Neandertallerin Avrupa'ya ve Asya'ya yayıldığı tarihte yaşamıştır.Paleoantropolog Armand Mijares ve ekibi, 2007 yılında, Callao Mağarası’nda bir metatarsal (ayak kemiği) buldu. Ekip, 2010 yılında bir makale yayımlayarak, bu kemiğin bir insan türüne ait olabileceğini belirtti. Mijares’in ekibi 2011 ve 2015’te bölgede tekrar çalışma yaptı ve nihayetinde bir fosil buldu. Ekip fosile, “bonanza” ismini verdi.

<em>Bulunan dişlerin bir kısmı Homo luzonensis'e aitti. Fotoğraf: Callao Mağarası Arkeoloji Projesi</em>

Makalenin baş yazarı Paris Tabiat Tarihi Müzesi paleoantropologu Florent Detroit: “Diş boyutları vücut boyutları ile ilişkilidir, bu nedenle Homo luzonensis’in küçük vücutlu olması mümkün. Ancak bunu kesin olarak tespit etmemiz için bütün halde kol veya bacak kemiği bulmamız gerekir. Azı dişleri ise oldukça modern bir özellikle tek köklüydü ancak inanılmaz derecede küçüktü. Sadece 10 milimetre uzunluğunda ve 8 milimetre genişliğinde.” dedi.

<em>Homo floresiensis “hobbit” kafatası, modern insan kafatasına kıyasla. Fotoğraf: Yousuke Kaifu</em>

Kazı tam bir iskelet ortaya çıkartmadı; yedi diş, iki el kemiği, üç ayak kemiği ve bir uyluk kemiği bulundu. Kemiklerin iki yetişkine ve bir çocuğa ait olduğu düşünülüyor. Bununla birlikte, fosiller Homo luzonensis'in görünümü ve yaşam tarzı hakkında ilginç ipuçları sağlıyor.

Homo luzonensisler hobbitlerden bile daha kısa