Evrendeki ilk molekül tipi olduğu düşünülen helyum hidrit iyonları uzayda tespit edildi.Her biri nötr bir helyum atomu ve pozitif yüklü bir hidrojen atomundan oluşan bu moleküller, ilk önce Büyük Patlama'dan yaklaşık 100 bin yıl sonra ortaya çıktı. O zamanlar evren neredeyse tamamen hidrojen ve helyumdan oluşuyordu ve helyum hidrür, bu iki elementin çarpıştığında oluşturabilecekleri tek moleküldür.Her ne kadar araştırmacılar laboratuvarda helyum hidrit iyonlarını incelemiş olsa da, bu moleküller uzayda hiçbir zaman kesin olarak tespit edilmemişti. Yakın zamanda bir gezegenimsi bulutsuda helyum hidrür keşfedildi. Keşif, evrenin başlangıcı ("erken evren") hakkındaki kimya araştırmalarına katkıda bulunuyor. Rolf Güsten ve ekibinin çalışması, 17 Nisan'da Nature'da yayımlandı.Mayıs 2016'da, Kızılötesi Astronomi Stratosferik Gözlemevi (Stratospheric Observatory for Infrared Astronomy), yaklaşık 3 bin ışıkyılı uzaklıktaki NGC 7027 adında bir gezegenimsi bulutsuyu gözlemledi. Sıcak, yoğun gaz bulutu tarafından yayılan ışıkta araştırmacılar, helyum hidritin kızılötesi radyasyonun dalga boyunu tespit etti.NGC 7027'de görülen helyum hidrit iyonlarının, evrenin başlangıcından arta kalanı olduğu düşünülüyor. Helyum hidrit iyonlarının laboratuvarın dışında da olabileceği doğrulandı. İlkel kozmosun teorik simülasyonlarının ciddi revizyona ihtiyacı olmadığı anlamına geliyor.Helyum hidrit iyonlarının NGC 7027'de görülmesi, bu iyonları oluşturan kimyasal reaksiyonlara yeni bir bakış açısı getirebilir.Güsten ve meslektaşları, Büyük Patlama'dan hemen sonra doğan helyum hidrit iyonlarını araştırmak için Şili'nin kuzeyindeki Atacama Büyük Milimetre / Milimetre-altı Dizisini kullanmayı umuyor.Kaynak; NatureScience News