epiSTEM Türkiye YouTube kanalında önümüzdeki günlerde ilginç bir konu ele alınacak. Canlı yayında Yale Üniversitesi'nden Dr. Hasan Yılmaz, Michigan Eyalet Üniversitesi'nden Dr. Arzu Uyar ve New York Genom Merkezi'nden Dr. Güney Akbalık "Işık şekillendirme ile opak cisimlerin arkasını görüntüleme" konusunu anlatacaklar. Program 26 Mayıs Pazar günü epiSTEM YouTube kanalında canlı olarak gerçekleşecek.Duyuruda konuşulacak konular kısaca öyle açıklanmış:"Saydam olan camın arkasını görmemiz mümkünken bir kağıt parçasının arkasındakileri görmemiz mümkün değildir. Bunun nedeni ışığın kağıt, beyaz boya ve deri gibi opak cisimlerden geçerken saçılarak rastgele yön değiştirmesidir. Ancak bu opak cisimlerin arkasındaki görüntü bilgisi kaybolmuş gibi görünse de, aslında görüntü elde etmek için gereken bilgi "şifrelenmiş" şekilde hala oradadır. Bu şifreyi kırmak için tek yapmamız gereken fizik yasalarını kullanmaktır. Bu program sizlere kağıt gibi opak cisimlerin nasıl bir mercekmiş gibi kullanılarak yüksek çözünürlüklü mikroskop olarak kullanılabileceğini ve ayrıca ışığın bu cisimlerden geçerken nasıl hiç beklenmedik bir şekilde davrandığını anlatacağız."

Projeler

epiSTEM Türkiye, pek çok proje gerçekleştiriyor. "Bir Deney Yapalım mı?" , "YouTube-PodCast Yayınları" ve "Kodlayalım" projeleri şu anda güncel olan çalışmalar. Daha önce Bilimma ekibinden Hilal Bardakcı'nın "Bir Deney Yapalım mı?" projesiyle ilgili olarak Boston College Biyoloji bölümünde doktora öğrencisi olan Burcu Erdoğan'la gerçekleştirdiği kısa röportajı okuyabilirsiniz."YouTube-PostCast Yayınları" ise her ay YouTube üzerinden bilimsel konuların ele alındığı canlı yayınlardan oluşuyor. Bu YouTube canlı yayınlarında konuyla ilgili uzman bilim insanları ve gönüllüler dünyanın dört bir yanından bağlanarak ilginç konuları ele alıyorlar. Bu ay "Işık şekillendirme ile opak cisimlerin arkasını görüntüleme" konusunun konuşulacağı kanalda önceki ayların videoları da yer alıyor. Canlı yayınları kaçırmamak için epiSTEM YouTube kanalına abone olmayı unutmayın.

epiSTEM Türkiye