EpiSTEM Türkiye, 28 Temmuz Pazar günü saat 21.00'de ilk kez işaret dili eşliğinde yayın yapacak.Programın bu haftaki konusu, "3 boyutlu malzeme işleme ve görüntüleme teknolojileri" olacak. Programın konuğu, Yrd. Doç. Dr. Onur Tokel iken, programın koordinatörleri Dr. Gonca Bayraktar ile Dr. Onur Pusuluk olacak. Türk işaret dili tercümanı ve eğitmeni Merve Canan Karaağra ise, yayının işaret dili olarak akışını sağlayacak. EpiSTEM'in YouTube yayınları, genellikle 40 ila 60 dakika arası sürüyor. Ancak bu yayının süresinin 30 ila 45 dakika süreceği ifade edildi. Yayınlarla, STEM (bilim, teknoloji, mühendislik ve matematik) alanlarında çalışmak isteyen gençlere veya alanın öğrencilerine çevrimiçi danışmanlık, eğitim hedefleniyor.Onur Tokel, Bilkent Üniversitesi Fizik Bölümü'nde Öğretim Üyesi olarak görev yapıyor. Onur Tokel, 2017 yılında Nature Photonics'de silisyum yongalar içerisinde ilk kez 3D üretim yapılabileceğini yazmıştı. Bu yıl içinde de yine Onur Tokel'in de bulunduğu bir ekip, Nature Photonics'de daha net bir hologram teknolojisi geliştirdiklerini yazdı.Cambridge Üniversitesi'nden Dr. Gonca Bayraktar, EpiSTEM Türkiye'nin kurucu ekibinde yer alıyor. EpiSTEM'in diğer üyesi Onur Pusuluk, Koç Üniversitesi'nde doktora sonrası araştırmacı olarak görev yapıyor. Merve Canan Karaağra ise, İstanbul Gelişim Üniversitesi Yeni Medya bölümü mezunu.EpiSTEM Türkiye'nin Twitter üzerinden yaptığı yayın duyurusu;https://twitter.com/epistem_turkiye/status/1153868206903386112?s=12Ekip, tweette, "Yeni YouTube programımız önümüzdeki pazar, 28 Temmuz saat 21.00'de! Yayınımızda ilk kez Merve Canan Karaağra işaret dili tercümanlığı yapacak. Tüm takipçilerimizi bekliyoruz!" denildi.

EpiSTEM nedir?

EpiSTEM, dünyanın farklı noktalarında bulunan Türk bilim insanlarının oluşturduğu bir ekiptir. EpiSTEM ekibi, yeni nesillerin bilime ısınması için çalışmalar yapıyor.“EpiSTEM”, 2017 yılında dünyanın dört bir yanındaki bilim insanlarımız tarafından kurulmuş bir gönüllü akademik topluluk olarak dikkat çekiyor. Topluluk kendini, "toplumun her kesiminin özellikle de çocuk ve gençlerin bilime yönelmesini sağlayacak projeler yürüten bir ekip" olarak ifade ediyor. EpiSTEM, güncel bilimsel ve teknolojik araştırmaları uzman olmayanlara, anlayabilecekleri ve keyif alabilecekleri şekilde aktarmayı amaç ediniyor. Ekip, bilim insanı olmak isteyenlere danışmanlık yapmayı da misyonu olarak gösteriyor. Ekibin büyük çoğunluğu, çeşitli ülkelerde doktora ya da doktora sonrası akademik çalışma yapan Türk bilim insanlarından oluşur.EpiSTEM ekibini oluşturanlar, Stanford Üniversitesi’nden, Massachusetts Üniversitesi’ne, Ulusal Singapur Üniversitesi’nden İzmir Biyotıp ve Genom Merkezi’ne kadar çok geniş bir yelpazede. EpiSTEM ekibinin haritasına buradan ulaşabilirsiniz.

EpiSTEM ile kısa bir söyleşi