Dünyanın en büyük arısı onlarca yıl önce kaybolmuştu ama şimdi bilim insanları tekrar tespit ettiler.1981'de dünyanın en büyük arısı kaybolmuştu. Endonezya’nın yağmur ormanlarında yaşayan Wallace’ın dev arısı, tipik bir bal arısından neredeyse dört kat daha büyük (erkekler bu büyüklüğün kabaca yarısı kadardır).Dünyanın dört bir yanındaki kayıp türleri yeniden keşfetme projesinin bir parçası olarak dört entomolog ve fotoğrafçı, Wallace'ın dev arısı (Megachile pluto) için Endonezya adalarındaki Kuzey Moluccas'da keşif yaptılar. 5 günlük bir aramanın ardından, ağaçlarda yüksek bir termit yuvasının içinde tek bir dişi buldular.Wallace'ın dev arısı olarak bilinen arı ilk kez 1858'de, Charles Darwin ile birlikte evrim teorisini geliştiren İngiliz doğacı ve kaşif Alfred Russel Wallace tarafından keşfedildi. O sırada Wallace, bir geyik böceğine benzeyen arının büyük çenelerine dikkat çekti.Arılara yönelik bir tehdit, türleri hedef alan böcek toplayıcıları. En büyük endişe, Endonezya’nın ormanları tarım için kesildiğinden habitat kaybı oluyor. Araştırmacılar, türler için bir koruma planı oluşturmak istiyor ve Global Wildlife Conservation, rekor kıran arıların tanıtımının korunmasına yönelik farkındalığın artırılmasına yardımcı olacağını umuyor.

Fotoğrafçı Clay Bolt, yaşayan bir Wallace’ın, Kuzey Moluccas, Endonezya’da aktif termitte bulunan dev arısının ilk fotoğrafını çekiyor.<br />Foto; Simon Ribson