NASA’nın DART isimli uzay aracı, 26 Eylül Pazartesi günü uzaydaki bir asteroide başarıyla çarptı. Dünya’nın ilk gezegen savunma sistemi testi olarak bilinen bu uygulamadaki DART uzay aracı, Dünya’ya olası bir göktaşı çarpmasını önlemek için tasarlanmıştı.

Tüm Süreç NASA Tarafından Canlı Olarak Yayınlandı

Bu girişim, insanlık tarihindeki asteroid ya da gök cismi hareketini değiştirmeye yönelik ilk girişim olarak nitelendirildi. Tüm süreç NASA’nın internet yayınında canlı olarak izleyiciye sunuldu. Canlı yayın, DART'ın kamerası tarafından çekildi ve saat 19.14’te başladı. Uzay aracı Dünya'dan yaklaşık 6,8 milyon mil (11 milyon km) uzaktaki ve yaklaşık bir futbol stadyumu büyüklüğündeki Dimorphos asteroidine başarıyla çarptı.https://twitter.com/NASA/status/1574539270987173903NASA önemli gelişmeyi resmi Twitter hesabından, “Otomat boyutundaki uzay aracının, bir futbol stadyumu büyüklüğündeki ve Dünya için hiçbir tehdit oluşturmayan asteroit Dimorphos ile başarılı bir şekilde çarpışmasını DRACO Kamerasından izleyin” notuyla paylaştı.Ayrıca meraklılarının Google arama motorundan söz konusu görevi aratabileceğini duyuran NASA, “Google üzerinden gezegen savunmasının bir gösterimini görmek için "NASA DART" şeklinde aratın” dedi.https://twitter.com/NASA/status/1574582754091622402

7 Yıl Süren 330 Milyon Dolarlık Görev

Yaklaşık yedi yıl süren ve 330 milyon dolarlık olan bu görev, bir uzay aracının Dünya’ya zarar verme ihtimali olan bir asteroidin yörüngesini saf kinetik kuvvetle değiştirip değiştiremeyeceğini belirlemek için yola çıkmıştı. Gerçekleştirilen görev sonunda NASA yetkilileri, uzay aracının amacına ulaştığını söyledi.

Evimizi Kurtarabilecek Bir Teknoloji

Emekli astronot olan NASA Yönetici Yardımcısı Pam Melroy, NASA’nın insanlığın yararına çalıştığını söyleyerek “Bizim için böyle bir şey yapma görevinin nihayet yerine getirilmesi, kim bilir belki bir gün evimizi kurtarabilecek bir teknoloji gösterisi” dedi.