CRISPR tekniğiyle işitme kaybı olmayan biyolojik çocuklara sahip olmak isteyen 5 çift, Denis Rebrikov'un çalışmasına dahil olabilir.Biyolog Denis Rebrikov, New Scientist'e yaptığı açıklamada, sağır olan beş Rus çiftin, CRISPR gen düzenleme tekniği ile duyabilen biyolojik çocuklara sahip olmak istediklerini söyledi. Rebrikov, birkaç hafta içinde izin almak için ilgili Rus makamlarına başvurmayı planlıyor. Ancak birçok araştırmacı, CRISPR'ı bu amaç için kullanma durumunun, daha önce denenen HIV virüsüne karşı dayanıklı hale getirildiği ileri sürülen tedaviden daha güçlü olduğunu fakat risklerin yine de faydalardan daha ağır basacağını belirtiyor.Avustralya Ulusal Üniversitesi'nden CRISPR uzmanı Gaetan Burgio, “Rebrikov kesinlikle bazı germline gen düzenlemelerini yapmaya kararlı ve bence onu ciddiye almalıyız. Ama çok erken ve çok riskli.” dedi.

CRISPR yerinde bir karar mı?

Çiftlerden her ikisinin de resesif bir sağırlık biçimine sahip olması, tüm çocuklarının bu durumu miras alacağı anlamına geliyor. Genetik hastalıkların büyük çoğunluğu, implantasyondan önce IVF (tüp bebek tedavisi) embriyolarının taranması ile önlenebilirken, bu çiftler için geçerli değil. Bazı raporlar, eğer güvenli bir şekilde yapılabilirse, bebeklerin genlerinin düzenlenmesinin doğru olacağını vurguluyor.Rebrikov, Moskova’daki Kulakov Ulusal Kadın Hastalıkları, Jinekoloji ve Perinatoloji Tıbbi Araştırma Merkezi'nde çalışmaya uygun çiftleri aradı. “Sıradan insanlar için açık ve anlaşılabilir bir durum. Bu çiftler için her yeni bebek, gen mutasyon düzenlemesi olmadan sağır olurdu.” diyen biyolog daha önce HIV virüsüne karşı dirençli bebekler oluşturmak istemişti. Haziran ayında Nature, Rebrikov'un HIV'e dirençli bebekler oluşturmak için CRISPR'ı kullanmak istediğini yazdı. Ancak Rebrikov, Çinli biyofizikçi Jiankui He'nin aksine annenin HIV pozitif olduğu çiftlerde bu deneyi yapmak istedi ve planlarını gizli yapmak yerine açıkça tartışarak yapmak istiyordu. Yine de uzmanlar, bu durumda riskli olan gen düzenlemesine gerek olmadığını söyledi.

GJB2 genindeki mutasyon sağırlığa neden oluyor