Çinli ebeveynlerin, çocuklarının yaşıtlarının gerisinde kalma korkusu, onları farklı yöntemler aramaya yöneltti. Kimi ebeveynler çocukların DNA'sında gizli yeteneklerini bulabileceklerini iddia eden genetik test şirketlerine yöneliyor. Testlerin bilimsel bir temeli olmamasına karşın Shenzhen gibi şehirlerde yayılan kliniklerin sayısı hızlı şekilde artıyor. Yetenek testlerinin Çin’in hızlı büyüyen genetik endüstrisinin bir nedeni olduğu düşünülüyor.MIT Technology Review'deki haberde, Shenzhen’in Nanshan başlangıç bölgesindeki Çin Biyomühendislik Teknolojileri Grubu (CBT Geni de deniyor) ofisi yarı tıbbi klinik, yarı lüks spa şeklinde. Bu klinikte potansiyel kalıtsal koşulları içeren yani müzikal, matematiksel, okuma becerisi, fiziksel yetenekler, içe dönüklük-dışa dönüklük, bellek gibi 200 küsur özellikler inceleniyor. Klinikteki görevlinin dediğine göre haftada yaklaşık 100/200 ebeveyn çocuğunu bu testlere sokuyor. Sadece 10 yetenek göstergesine bakan yetenek testlerinin fiyatı 160 dolar iken tam bir genom testleri 4 bin 500 doları buluyor. Fiyatların yüksekliğine karşın görevli, ebeveynlerin çoğunun tam genom testlerini seçtiğini söyledi.

Endüstriyle bağlantılı eğitimciler, ebeveynleri bu testlere yönlendiriyor