Carl Sagan tam adı Carl Edward Sagan, 9 Kasım 1934 tarihinde New York’ta dünyaya gelmiştir. Amerikalı gökbilimci olan Sagan 20 Aralık 1996 da Dünya’ya veda etmiştir. Astronom olan Carl Sagan ayrıca astrobiyolojinin gelişmesine büyük katkı sağlamıştır. Cosmos (Kozmos) dizisi ve yazdığı kitaplarla bilimin popülerleşmesine büyük katkı yapmış ve pek çok insana bilimi ulaştırmıştır.

Carl Sagan Kimdir?

Carl Edward Sagan, astronom ve gökbilimcidir. Ayrıca popüler bilim yazarı ve belgeselcidir. Güneş Sistemini keşfeden insansız pek çok uzay sondası görevini yerine getirdi. Voyager üzerine yerleştirilen Voyager Altın Kaydı’nın geliştirilmesinde rolü büyüktür. Bilimin popülerleşmesi için çok çalışmıştır.

Carl Sagan Hayatı

Terzi olan Samuel Sagan ve ev hanımı Rache Molly Gruber’in çocuğu olan Carl 1955 yılında Şikago Üniversitesinden mezun olmuştur. Astronomi ve astrofizik üzerine doktora yapmıştır. Ayrıca genetik bilimci H.J. Müller’in laboratuvarında çalışmıştır. Harvard Üniversitesi ve Cornell Üniversitelerinde çalışmış olup, Cornell’de profesör olmuştur.

Carl Sagan

Güneş Sistemi üzerine yoğun çalışmalar gerçekleştirmiştir Sagan. Bu çalışmalarda Jüpiter’in uydusu Europa’nın okyanuslara sahip olması hipotezini geliştirmiştir. Bu görüşü daha sonra dolaylı olarak doğrulanmıştır. Ayrıca Venüs yüzeyi ile ilgili öne sürdüğü varsayımlarda yine sonraki uzay sondası çalışmaları ile gösterilmiştir. Carl Sagan Dünya dışı akıllı yaşam formlarının araştırılmasının önemine vurgu yapmış ve bu kapsamda SETI Enstitüsünde yönetim kurulu üyesi olmuştur. Carl Sagan bilimsel yönetimi önemsemekte ve önemine vurgu yapmakta idi. Dogmadan uzak ve test edilebilir yaklaşımın bilimsel olarak önemli olduğunu, en saçma savlarda bile çalışacağını vurgular ve bilime saçma savların değil dogmatikliğin zarar vereceğinin altını çizer. Carl Sagan sadece bilim insanı profili ile değil, aynı zamanda toplumsal kaygıları ve popüler bilim yazarlığı ile de ön plana çıkan bir araştırmacıdır. Bilginin yaygınlaşması, bilimin anlaşılabilir olması için önemli çalışmalar yapmıştır. Pek çok kitap yazmış ayrıca belgesel dizileri çekmiştir. Carl Sagan’ı diğer bilim insanlarından ayıran en büyük özelliklerinden biri düşüncelerini ve bildiklerini herkesin anlayabileceği şekilde ve çok rahat ifade edebilmesidir. Böylece pek çok insanın evreni ve bilimi daha iyi anlamasını sağlamıştır. Yaratıcı ve kendine özgü anlatımı ile insanları etkileyen eserler ortaya çıkarmıştır.

Yazdığı kitaplardan “Contact” aynı isimle 1997 yılında Jodie Foster’ın oynadığı bir yapım olarak sinemalarda gösterilmiştir. Bir kemik iliği hastalığı olan myelodysplasia hastalığı sebebiyle 1996 yılında yaşama veda etmiştir. “DNA’mızdaki nitrojen, dişlerimizdeki kalsiyum, kanımızdaki demir, elmalı turtamızdaki karbon, çöken yıldızların içinde yapıldı. Bizler yıldız tozundan yapıldık.”