Yeni keşfedilen C/2023 P1 Nishimura kuyruklu yıldızı geliyor. C/2023 P1 Nishimura kuyruklu yıldızı çıplak gözle görülebilecek. Bu kuyruklu yıldızın keşfi ise oldukça şaşırtıcı. Japonya'nın Kakegawa kentinden Hideo Nishimura, 11 ve 12 Ağustos 2023 tarihlerinde gece gökyüzünü fotoğraflarken şimdi kendi adını taşıyan yeni bu kuyruklu yıldızın fotoğraflarını çekti. C/2023 P1 Nishimura kuyruklu yıldızı şu anda İkizler takımyıldızının önünde, şafak vakti gökyüzünde alçakta hareket ediyor. Kuyruklu yıldız, Nishimura'nın kamerasına takılmadan önce güneşin ışıklarından dolayı görülmüyordu.Pek çok kuyruklu yıldız geçişi yaşansa da en son gündemde kendine yer bulan ve şafak vakti milyonlarca insanı ufka yönelten kuyruklu yıldız 2020 yılında temmuz ayında geçen Neowise olmuştu.

Haberi Astronom'dan Al! Tuğça Şener C/2023 P1 Nishimura'yı duyurdu

Herkesin severek takip ettiği astronom Tuğça Şener c/2023 P1 Nishimura kuyruklu yıldızının sosyal medya kanallarından astronomiseverlere duyurdu. Tuğça Şener "Çıplak gözle görülebilecek bir #kuyrukluyıldız geliyor: #C2023P1 #NishimuraEylül ayında gün doğumundan önce, yaklaşık 4,9 kadir parlaklığa erişmesi bekleniyor ama zamanla bilgiler netleşir.Umarım görebiliriz! Ay çok heyecanlı!" diyerek kısa bir video ile haberi hem Twitter hem de Instagram hesaplarından paylaştı.https://twitter.com/htugcas/status/1692573145029394790?s=20

C/2023 P1 Nishimura Kuyruklu Yıldızı hakkında neler biliyoruz?

C/2023 P1 (Nishimura) Kuyruklu Yıldızı 11 Ağustos 2023 tarihinde amatör astronom Hideo Nishimura tarafından keşfedildi ve astronomi dünyası ile paylaşıldı. Kuyruklu yıldız 18 Eylül 2023'te Güneş'ten 34 milyon kilometre (veya 0,23 Astronomik Birim) uzaklıktan geçecek. Yolculuğu sırasında, 13 Eylül 2023'te 128 milyon kilometre (veya 0,85 Astronomik Birim) mesafede Dünya'ya en yakın konuma ulaşacak. Kuyruklu yıldızın çıplak gözle görülebilmesini sağlayacak maksimum 5 büyüklüğünde parlaklığa ulaşacağı tahmin ediliyor. Maksimum parlaklık 17 Eylül'de gerçekleşecek. 17 Eylül günü Kuzey Yarımküre'de Başak Takımyıldızı'nda yer alacak olan C/2023 P1 (Nishimura) kuyruklu yıldızını gökyüzünde bulmak isteyenler için önemli saatler gün batımından hemen sonra başlıyor. Çünkü Güneş'ten yaklaşık bir saat sonra kuyruklu yıldız da ufuktan kaybolacak.

Michael Jager, 15 Ağustos 2023, Kaynak: http://www.aerith.net/comet/catalog/2023P1/pictures.html

C/2023 P1 (Nishimura) Kuyruklu Yıldızı şu anda İkizler takımyıldızında bulunuyor. C/2023 P1 (Nishimura) Kuyruklu Yıldızı'nın şu andaki Sağ Yükselişi 07s 28m 53s ve Sapması +20° 38' 26" (seçilen konum için hesaplanan toposentrik koordinatlar: Greenwich, Birleşik Krallık edit_location_alt). C/2023 P1 (Nishimura) Kuyruklu Yıldızı'nın şu anki tahmini büyüklüğü 11,98 (JPL), en son gözlenen büyüklüğü ise 8,7'dir (COBS).

Kuyruklu yıldız nedir? Neden zor gözlemlenir?

Kuyruklu yıldız (komet), güneş etrafında bir yörüngede dönen, uzun ve eliptik bir yörüngeye sahip buz, toz ve kaya maddelerinden oluşan gök cismidir. Bir kuyruklu yıldız, güneşe yaklaştıkça, ısının etkisiyle donmuş malzemeler buharlaşır ve parlak, yayılmış bir bulut olan komanın oluşmasına neden olur. Ardından, güneş rüzgarı ve radyasyon basıncı, serbest bırakılan gaz ve toz parçacıklarını komanın dışına iterek güneşe doğru uzanan karakteristik bir kuyruk oluşturur. Yani yıldız değillerdir ve oluşan kuyruk görüntüsü Güneş etkisi ile oluşur.Kuyruklu yıldızlar, güneş sisteminin iki ana bölgesinden gelir: Kuiper Kuşağı ve Oort Bulutu. 200 yıldan daha kısa süreli yörüngelere sahip kuyruklu yıldızlar genellikle Neptün'ün yörüngesi ötesinde bulunan Kuiper Kuşağı'ndan gelirler. 200 yılı aşan yörüngelere sahip uzun periyotlu kuyruklu yıldızlar ise genellikle Pluto'nun çok ötesinde bulunan Oort Bulutu'ndan gelirler.Kaynaklar:Tuğça Şenerhttps://theskylive.com/c2023p1-info