Genomik bir uyuşmazlık, birçok böbrek nakli operasyonun neden donörlerin ve alıcıların eşleştiği düşünüldüğünde bile başarısız olduğunu açıklayabilir. Bu, alıcının donör proteinine karşı bir immün saldırı yapmasına neden olarak böbrek vericisi ile alıcı arasındaki genetik bir uyuşmazlıktır.New England Journal of Medicine'nda yayınlanan bulgular, bağışçılar ve hastalar arasında daha kesin bir eşleşme için umut verdi. Böylece böbrek nakli başarısızlıkları azaltılabilir. Aynı genomik uyumsuzluk kalp, karaciğer ve akciğer nakillerinde de potansiyel olarak ortaya çıkabilmekte.Başarılı bir organ nakli, büyük ölçüde donör ve alıcı arasındaki genetik uyumluluğun sağlanmasına bağlıdır. Nakil, donör ve alıcının, bağışıklık sisteminin hangi hücrelerin yabancı olduğunu tespit etmesine yardımcı olan insan lökosit antijenlerini (HLA'ler), mümkün olduğunca yakın hücreli yüzey proteinleri eşleştirilerek yapılır. Ancak HLA uyuşmazlıkları, immünolojik nedenlerle başarısız olan böbrek nakli operasyonlarının sadece üçte ikisini açıklayabilir. Çalışmanın yazarlarından Krzysztof Kiryluk, “Bu başarısızlıkların geri kalanı muhtemelen daha az yaygın antijenlerden veya büyük doku uygunluk kompleksinden kaynaklanmaktadır." dedi.Çalışma, donörün, LIMS1 adlı bir genin yakınında tam boyutu aynı olan iki kopyaya sahip olması durumunda, önemli ölçüde daha yüksek bir reddetme riskine sahip olduğunu buldu. Reddedilme riski, bu genomik uyumsuzluk ile donör alıcı çiftlerinde bu uyuşmazlığa sahip olmayanlara göre yüzde 63 daha yüksekti. Kiryluk, "LIMS1 uyumsuzluğundan kaynaklı reddetme riski kabaca, HLA'daki tek bir allel uyumsuzluğundan kaynaklanan riskten üç kat daha yüksek" diyor.

Böbrek nakli ve genomik uyuşmazlık