Hologram teknolojisinde yeni bir çalışma yapan Bilkentli bilim insanlarının makalesi, Nature Photonics'de yayınlandı. Ekip, daha net ve durulan açıya göre bozulmayan üç boyutlu hologram oluşturmaya olanak tanıyan bir çalışma yaptı. Çalışmada, Bilkent Üniversitesi Fizik ile Elektrik Elektronik Mühendisliği bölümü ve Ulusal Nanoteknoloji Araştırma Merkezi'nden (UNAM) araştırmacıların imzası yer alıyor.Bilkentli ve UNAM'lı ekip, ilk kez hem gerçekçi gözüken hem de hemen hemen her açıdan görülebilen üç boyutlu holografik görüntüler oluşturdu. Araştırmacılar, üç boyutlu hologramı oluşturmak için çok sayıda iki boyutlu görüntüyü arka arkaya dilimler halinde dizerek yerleştirdi. Bu çalışmaya kadar dilimler arasındaki görüntü, girişim sebebiyle net ve gerçekçi olmuyordu. Hologram üzerine çalışan bilim insanları, bu sorunu çözmek için optik teknolojisini geliştirmeye çalışıyordu. Ancak Bilkentli ekip, çözümü temel matematiğe yönelerek buldu.

En iyi holografik görüntüleri elde ettiler