Bilim Olimpiyatı nedir?

Bilim alanında genç beyinleri keşfetmek, yeteneklerini teşvik etmek ve iyi birer bilim insanı olarak yetişmelerini sağlamak amacıyla ulusal ve uluslararası düzeyde yapılan organizasyonlara Bilim Olimpiyatı denir.Türkiye bilim olimpiyatı organizasyonuna ilk kez 1993 yılında katıldı ve her yıl katılmaya devam ediyor. TÜBİTAK tarafından yapılan Ulusal Biyoloji Olimpiyatları sonucunda belirlenen Milli Takım ülkemizi değişik ülkelerde temsil etmektedir.

TÜBİTAK'tan Bilim Olimpiyatı desteği

Bilim İnsanı Destek Programları Başkanlığı (BİDEB) bünyesinde yürütülen Uluslararası Bilim Olimpiyatları programı kapsamında milli takımlarımızda yetiştirilen genç bilim insanları ile Ülkemiz uluslararası bilim olimpiyatı sahasında temsil ediliyor.

Bu sene İngilterede düzenlenen Biyoloji Olimpiyatlarında Prof. Dr. Leyla Açık'ın hazırladığı Milli Takım'da Pursaklar Fen Lisesi'nden Fatih Özlügedik ile Ankara Fen Lisesi'nden Seçkin Yaşar, A. Alpay Canbaz, Fatma Öyken yer alıyordu. Milli Takım İngiltere'den 1 gümüş ve 2 bronz madalya ile döndü.https://youtu.be/AZrkVyTIWy46-15 Temmuz 2017 tarihleri arasında Nakhon Pathom/Tayland’da düzenlenen 49. Uluslararası Kimya Olimpiyat’ında ülkemizi İzmir Fen Lisesi’nden Ceylan CEYLAN, İstanbul Atatürk Fen Lisesi’nden Sinem Selem ÖVÜNÇ, Batuhan APA ve Ömer Faruk BİÇER temsil etti. Ülkemizi temsil eden öğrencilerden Ceylan CEYLAN altın, Sinem Selem ÖVÜNÇ, Batuhan APA ve Ömer Faruk BİÇER bronz madalya kazandı.

Congratulations to the Turkish team that won 1 silver and 3 bronze medals in 28th International Biology Olympiad! #IBO2017 @Tubitak pic.twitter.com/VKXiHacy5k

— TurkishEmbassyLondon (@TurkEmbLondon) 30 Temmuz 2017

Öğrencilerin azmi ve öğretmenlerin desteği sonucunda elde ettikleri başarı Dünya'da ve Türkiye'de ses getirecek.Milli takımlarda olimpiyatlara katılıp büyük başarılarla ve madalyalar kazanarak ülkemizi gururlandıran ve Dünya ülkelerine Türkiye'nin başarılı bir ülke olduğunu gösteren tüm arkadaşlarımızı tebrik ediyoruz.