Balıkesir Erdek'te Kapıdağı yarımadasında geçtiğimiz sonbahardan beri bir belgesel çekiliyor. İnsan ve bitkiler arasındaki ilişkiyi farklı yönleriyle ele alan bu belgeselin çekimleri bu bahar aylarında da devam etmekte. Önümüzdeki Eylül ayında projenin tamamlanması hedefleniyor.

Soner'le Faydalı Bitki Toplayın

Belgeselin sunucusu Soner Oruç, Orta Doğu Teknik Üniversitesinden mezun olmuş bir biyolog olarak, bitkilerin hikayelerini yöre halkından dinliyor ve belgeselde bize sunuyor. Bu çalışma genç ve dinamik bir ekibin gönüllü çalışmaları ile ortaya çıkarılıyor.

Utkan Bugay'ın yönetmenliğinde, Ebru Gümrükçüoğlu'nun kurgusu ile Soner Avcu'nun müziklerini yaptığı belgeselin yapımcılığını da DEV Belgesel'den Onur Özcan üstlendi. Belgesel akademik danışmanlığında ise Ceren Kazancı bulunuyor. Bu gönüllü çalışma için FonGoGo üzerinde kampanya yürüten ekip kampanyanın son günlerine girmiş bulunmakta. Şu ana kadar projenin %97'si desteklenmiş durumda. son %3 için ise ekibin 6 günü kalmış bulunuyor.

Kapıdağı yarımadasında geçen bu belgesel özellikle insanlar tarafından kullanılan bitkilere yoğunlaşıyor. Bu sırada tabiki bölgenin florasını ve biyoçeşitliliğini inceliyor. Belgesel sadece bölgede günümüzüde kullanılan bitkilere yoğunlaşmış değil. Ayrıca eski zamanlarda da insanlar tarafından kullanılan ve artık unutulmuş bitkileri de ortaya çıkarmayı hedefliyor. Bunun için Soner belgeselde bölge insanlarıyla sohbet edip bilgi ediniyor. Çalışma kapsamında böylece sadece bir belgesel çekilmiş olmayacak. Aynı zamanda bölgeye ait yenilebilir içilebilir bitkiler, tıbbi, kozmetik, yakacak, hayvan yemi, yapı malzemesi, alet edevat, böcek kovucu, boya malzemesi ya da kutsal amaçlı kullanılan bitkiler de bulunmuş olacak.

Belgesel : Geleneksel Bitki Bilgeliği

Geleneksel Bitki Bilgeliği Belgeseli ile aynı zamanda Kapıdağ bölgesinin doğası, kültürü ve bölge halkının hikayelerini de sizle paylaşıyor ekip. Aslında belgesel çok daha derin bir hikayeye sahip. Çünkü Soner, yılın bir kısmını Kapıdağ'da geçiriyor ve burada doğal krem ve bitkisel ürünler yapıyor. Aynı zamanda kuzeni olan yönetmenin bir ziyaretinde Soner'in bu ürettiği doğal krem ve bitkisel ürünlerin videosunu çekerlerken, orada yaşayan bir kadın, "Buraları çeksenize burası çok güzel" demesiyle başlıyor belgesel fikri.

Yönetmen Utkan Bugay, belgesel için kısaca şunları söylüyor "Geleneksel Bitki Bilgeliği, Kapıdağ'ın kaybolmaya yüz tutmuş bitki bilgisini yeniden canlandırmak, aktarmak ve onu korumak için bir araç olurken; benim de doğayla bütünleşme ve onu anlama yolculuğuma ışık tutuyor."Bu güzel çalışmanın FonGoGo kampanyası devam ediyor. Sizin de bir tuzunuz olsun isterseniz kampanyaya destek vermeyi unutmayın. Desteklemek için buraya bakabilirsiniz. Az ya da çok fark etmeksizin böyle çalışmaların desteklenmesi ve yaygınlaşması aslında çok büyük bir öneme sahip. Çünkü bu gönüllü çalışmalar doğal değerlerimizin daha çok insan tarafından keşfedilmesi ve korunması için önemli bir araç rolünü üstleniyorlar.Proje sayfasını incelemeyi unutmayın ve siz de bu projeyi en azından çevrenizle paylaşarak katkıda bulunun.