Çin'in Ay misyonu Chang'e 4, 3 Ocak 2019'da Ay'ın uzak tarafına yumuşak iniş yapan ilk uzay aracı oldu. Chang'e 4'ün yükleri arasında Lunar Mikro Ekosistemi (LME) adı verilen 2,6 kg'lık mini biyosfer bulunuyordu. Sızdırmaz, silindir şekle sahip 18 cm uzunluğunda ve 16 cm çapındaki biyosfer, Çin'in Ay'da ilk biyolojik deneyler yapmasını sağladı.Chang'e 4 misyonu ile gerçekleştirilen deneyde, pamuk tohumu 14 Dünya günü (1 Ay günü) içinde filizlendi ancak düşük sıcaklıklara dayanamayarak öldü.LME, mikro-yerçekimi ve Ay radyasyonu hariç, çoğunlukla Dünya benzeri koşullarda tutulan altı canlı formu taşıdı. Bunlar; maya, pamuk tohumu, patates tohumu, kolza tohumu, meyve sineği yumurtaları ve Arabidopsis thaliana (fare kulağı teresi) idi.

<em>Görüntü; CNSA/CLEP</em>