Ay'ın iç yüzeyi soğumaya devam ediyor ve soğumanın etkisiyle Ay büzülüyor. Nature Geoscience'da yayınlanan makaleye göre, Ay'ın büzülüp küçülmesiyle birlikte yüzeyde fay hatları ve sonucunda ise depremler oluşuyor.Ay'ın büzülmesi milyonlarca yıldır sürüyor ve şu ana kadar büzülmeler sonucunda yaklaşık 50 metrelik bir yüzey kaybı yaşandı. NASA, ayrıca bu büzülmeyi bir üzümün kuruyarak büzüşmesine benzetti. Ancak esnek üzüm derisinin aksine Ay, kabuğunun kırılgan oluşu nedeniyle parçalanıyor. NASA, kabuğun hareket ettikçe fayları oluşturduğunu ve kabuğun üst üste itildiğini açıkladı. Sonucunda ise kilometrelerce uzunlukta dik falezler oluşmakta.NASA, Apollo 11, 12, 15 ve 16 görevleri sırasında Ay'a sismometreler yerleştirdi. Bu sismometrelerden şu anda da aktif olan 4'ü, 1969 yılından 1977 yılına kadar toplamda 28 deprem kaydetti. Depremlerin Richter ölçeğine göre, 2 ila 5 şiddetinde olduğu açıklandı. Depremlerin oluşma nedenleri; ısıl genleşme, göktaşı darbeleri, Dünya etrafındaki yörüngenin etkilediği gelgitlerden kaynaklı derin Ay depremleri ve ayırt edilebilir bir nedeni olmayan yüzeysel Ay depremleri şeklinde ifade edildi.Depremlerden 8'i, görüntülerdeki fayların yakın bir bölgesinde gerçekleşti. Bilim insanları, bu faylardan ikisinin birbirine bağlı olduğunu tespit etti. Depremlerin büyük çoğunluğunun, Ay yörüngesinin Dünya'ya en uzak noktasındayken gerçekleştiği de keşfedildi. Bu durumun sebebini ise NASA, Dünya'nın yerçekiminden kaynaklanan gerilim olarak açıklıyor.NASA, internet sitesi üzerinden Ay yüzeyindeki bir fay hattını paylaştı;

Ay'daki bir fay hattı. Kaynak; NASA