NASA uzay aracı OSIRIS-REx, 2023 yılında Bennu adındaki Dünya'ya yakın bir asteroitten dönecek. Uzay aracı, bir asteroitin yüzeyinden çıkan parçacık bulutlarının ilk kez yakından gözlemini yaptı.OSIRIS-REx'in baş araştırmacısı Dante Lauretta “Bulutların keşfi bilimsel kariyerimin en büyük sürprizlerinden biri. Engebeli arazi tüm öngörülerimize karşı çıktı. Bennu zaten bizi şaşırtıyor ve oradaki heyecan verici yolculuğumuz daha yeni başlıyor.” dedi.6 Ocak'taki parçacık bulutlarının keşfedilmesinden kısa bir süre sonra ekip, gözlem sıklığını arttırdı ve daha sonra takip eden iki ay boyunca, “ejeksiyon (fırlatma) olayları” olarak da bilinen ek parçacık bulutlarını tespit etti. Her ne kadar parçacıkların çoğu Bennu'dan uzaklaştırılmış olsa da, ekip asteroitin yüzeyine geri dönmeden önce Bennu'yu uydu olarak taşıyan bazı parçacıkları takip etti.OSIRIS-REx ekibi başlangıçta görüntülerde partikül ejeksiyon olaylarını tespit ederken, uzay aracı Bennu'yu yaklaşık bir mil (1,61 kilometre) mesafeden yörüngeye sokuyordu. Güvenlik değerlendirmesinin ardından misyon ekibi, parçacıkların uzay aracı için bir risk oluşturmadığı sonucuna vardı. Ekip, partikül ejeksiyon olaylarını ve olası sebeplerini analiz etmeye devam ediyor.NASA Genel Merkezindeki Gezegen Bilimleri Bölümü’nün direktör vekili Lori Glaze’nin, “Güneş sisteminin kökenini öğrenmek için Bennu gibi asteroitleri çalışıyoruz. OSIRIS-REx’in örneği, nereden geldiğimizle ilgili en büyük soruların bazılarına cevap vermemize yardımcı olacak." diyor.

Bennu'nun yüzeyi kayalarla kaplı