Alplerde 400 yaşında mumyalanmış bir keçi bulundu. Şampiyon kayakçı Hermann Oberlechner tarafından bulunan keçi, deniz seviyesinden 3 bin 200 metre yükseklikte idi. Alplerde bulunan mumyalanmış haldeki keçinin, 400 yıl önce yaşamış bir dağ keçisi olduğu düşünülüyor. Kayakçı Oberlechner, 6 saatlik bir yürüyüş esnasında buzların arasından çıkmış bir cisim fark etti. 400 yıllık ceset, İtalya'nın Güney Tirol bölgesinin yakınlarındaki Val Aurina'da bulundu.Oberlechner, tesadüfen yaptığı keşifle ilgili verdiği demeçte, "Hayvanın vücudunun sadece yarısı kardan dışarı çıkmıştı. Deri gibi görünüyordu, tamamen tüysüzdü, daha önce hiç böyle bir şey görmemiştim. Hemen bir fotoğraf çektim ve park görevlisine gönderdim. Birlikte Kültür Mirası Departmanı'na haber verdik." dedi.

Buzların mumyaladığı keçi 3200 rakımlı tepede bulundu

Foto; Esercito Italiano - Comando Truppe Alpine

Keşif, yüksek rakımlarda bulunan diğer buz mumyalarını anımsatıyor; 1991 yılında İtalya Alpeleri'nde yürüyüşçüler tarafından keşfedilen 5 bin 300 yıllık mumyalanmış gövdesi bulunan ünlü Iceman Ötzi gibi.İtalya'daki Eurac Research'teki Mumya Çalışmaları Enstitüsü yöneticisi Albert Zink, "Amacımız buz mumyaları için küresel geçerliliği olan bir koruma protokolü geliştirmek adına bilimsel verileri kullanmak." şeklinde açıklama yaptı.Bu son keşfin öznesi olan keçi, son dinlenme yeri olan 3,200 metre yükseklikte idi. Keçinin cesedi, buzul tarafından gömülmüştü ve buzun geri çekilmesiyle daha çok yakın zamanda açığa çıktı. Dağ keçisini hareket ettirmek için araştırmacılar, İtalyan Ordusu'nun dağ piyadesi olan Alp Ordusu Kolordusu ile temasa geçti. Iceman koruma görevlisi Marco Samadelli, keçinin helikopterle taşınması için helikopterin altına bir kasa tasarladı. Mumyalanmış keçi, buzlardan çıkarıldıktan sonra Eurac'ın İtalya Bolzano'daki koruma laboratuvarına götürüldü ve burada - 5 Santigrat derecede saklandı.

Buzlar erimediği sürece cesetlerin DNA'ları korunuyor

Foto; Esercito Italiano - Comando Truppe Alpine

Buz mumyalarının buzullarda saklandığı sürece dokuları ve dolayısıyla DNA'ları korunur. Bu mumyalar ısınmaya başlar başlamaz, dokuları ve mumyaların hücrelerindeki genetik bilgi de bozulabilir.Samadelli ve ekibi, buz mumyalarını sağlam tutmak için en uygun koruma koşullarını araştırdı. Yeni keşfedilen dağ keçisi araştırmacılara, bu koşulların mumyaların DNA'sını nasıl etkilediğini inceleme fırsatı veriyor.Samadelli, "Tekrarlanan derinlemesine analizlerle, DNA'nın dış koşullar değiştiğinde hangi değişikliklere uğradığını doğrulayacağız." diyerek açıklamasını sonlandırdı.Araştırmacılar, bu bilginin kullanışlı olmasını bekliyor. İklim değişikliği nedeniyle dünya çapında dağ buzullarıeridikçe, her biri geçmişin genetik anahtarlarını açan daha eski cesetler ortaya çıkacaktır.

Kaynak;