Balinaların evrimi hakkında ipuçları verecek bir fosil keşfedildi. Pasifik Okyanusu'nun Peru kıyılarında, denizin 1 kilometre derinliğinde bulunan yeni fosil bir balinaya ait. Balina'nın ilginç olan yanı ise 4 perde ayağa ve toynaklara sahip olması. Bilim insanları, dört ayaklı balinanın 42.6 milyon yaşında ve 4 metre uzunlukta olduğunu açıkladı.Dört ayaklı balina, su samuru (kuyruk kısmı ve ayakları benziyor) ve kunduzu andırmakta. Ayrıca yeni keşif hem karada hem de denizde yaşayabilmektedir. Karada yaşayabilmeleri, parmak uçlarındaki küçük toynaklardan ve kalça ile uzuvlarının morfolojisinden anlaşılmakta. Kuyruk omurgasının özellikleri, yüzme sırasında önemli bir katkısı olduğunu gösterir.

<em>Bu şekilde Peregocetus'un kemikleri, dişleri, kürek kemiği, omurlar, sternum elementleri, leğen kemiği, ön ve arka bacaklarda dahil olmak üzere kemikleri gösterilmektedir.</em>

Bilim insanları, balinaların evrimleşmesiyle ilgili ışık tutacak olan bu fosilin, günümüze kadar neredeyse hiç hasar görmeden ulaştığını söylüyor. Current Biology'de yayımlanan bu araştırma yazısında, balinaların, vücut yapılarının suya daha adapte olmasıyla Afrika'nın kuzeyinden Güney Amerika ve oradan da Kuzey Amerika'ya göç ettikleri öngörülüyor.Araştırmayı yapan bilim insanları Fransız, İtalyan, Hollandalı, Belçikalı ve Perulu paleontologlardan oluşmakta. Ekip, 2011'den beri bölgede araştırmalar yapıyor. Araştırma ekibi balinaya 'Peregocetus pacificus' adını verdi. Latince olan bu ismin Türkçe karşılığı ise "Pasifik'e ulaşan seyahatçi balina".Belçika Kraliyet Enstitüsü Doğa Bilimleri’nden Olivier Lambert, fosili, “Bu, tartışmaya kapalı bir şekilde Hindistan ve Pakistan dışında bulunan en bütün haldeki ve Pasifik Okyanusunda, büyük ihtimalle de Amerikalarda, bulunan en eski dört ayaklı (quadropedal) balina iskeleti. Ortaya çıkan kemiklerin etrafını kazarken bunun ön ve arka uzuvlara sahip dört ayaklı bir balina iskeleti olduğunu hemen fark ettik.” şeklinde açıkladı.

<em>Dört ayaklı balinanın, temsili bir yüzerken ve yürürkenki iskelet görünümü.</em>