2020 SO ismi verilen cisim Dünya'ya yaklaşıyor. Yaklaşan bu yeni cismin, uzay çöpü mü yoksa asteroid mi olduğu konusunda gökbilimciler tartışmayı sürdürüyor. Tahminlere göre bu cisim asteroidin yerine 54 yıl önce uzaya gönderilen bir roketin parçası da olabilir. Yeni keşfedilen asteroid "2020 SO", Dünya için yeni bir mini-Ay haline gelebilir. Bilim insanları, 2020 SO için iki farklı tahminde bulunuyor; ya bir asteroid ya da 54 yıl önce uzaya fırlatılan Surveyor 2 görevinden kalma kayıp bir roket.Bu cisim, 17 Eylül 2020 günü gökbilimciler tarafından keşfedildi. 2020 SO, Dünya'nın şimdiye kadar sahip olduğu üçüncü mini - Ay olacak. 2020 SO'nun, bir süre Dünya'nın yörüngesinde kaldıktan sonra 2021 yılında Dünya'nın yörüngesinden ayrılacağı tahmin ediliyor. Gökbilimcilere göre cisim, Ekim 2020'den Mayıs 2021 tarihine kadar Dünyamızın yörüngesinde bulunacak.

2020 SO asteroidi / uzay çöpü Mayıs ayına kadar yörüngemizde

<em>Astronom Tony Dunn, 2020 SO'nun yörüngesinin bir simülasyonunu yaparak Twitter hesabında yayımladı. </em>

17 Eylül 2020'de astronomlar, Hawaii Maui'deki 71 inçlik (1,8 metre) Pan-STARRS1 teleskopunu kullanarak cismi Dünya'ya yaklaşırken gözlemledi. Astronomlar bu cismi "2020 SO" olarak isimlendirdi ve JPL Small-Body Veritabanına bir Apollo asteroidi olarak ekledi ancak 2020 SO, kendisini diğer asteroitlerden ayıran bazı özelliklere sahipti. NASA / JPL hesaplamalarına göre, cisim yakında Dünya'nın uydusundan saatte 1.880 mil (3.025 km / saat) veya saniyede 0.84 km (.5 mil / sn) hızla geçecek. Bu bir asteroid için son derece yavaş bir hız olarak biliniyor.NASA / JPL'den yönetici Paul Chodas, cismin, 20 Eylül 1966'da uzaya fırlatılan Surveyor 2'nin roket güçlendiricisi olabileceğini ileri sürdü. Surveyor 2 görevi, uzay aracıyla bağlantının kopmasının ardından başarısızlıkla sonuçlanmıştı.2020 SO, sıradan bir asteroid mi yoksa bir uzay çöpü mü henüz bilinmiyor. Bilim insanları, bu cismin yüzeyinden yansıyan ışığın gözlemlenmesi ve spektroskopik gözlemlerinin bu soru işaretini ortadan kaldırabileceğini umuyor. Yaklaşan cismin hem düşük hızının hem de yörüngesinin araştırmacılara sunduğu tahmine göre, Dünya, bu asteroidi (ya da uzay çöpünü) Ekim 2020'den Mayıs 2021'e kadar geçici olarak yörüngesinde tutacak.

Dünya daha önce iki mini - Ay'a sahip oldu