Kara delikler entropisi çalışmasıyla ilgili Stephen Hawking'in anısına İngiltere'de bastırılan para geri çekiliyor. Çünkü kara delikler çalışmasında hata tespit edildi.İngiltere Kraliyet Darphanesi tarafından Mart ayında piyasaya sürülen hatıra para, sanatçı Edwina Ellis tarafından çizilen Bekenstein-Hawking denkleminin stilize bir resmini içeriyordu. Fakat Fransız matematiksel fizik dahisi 14 yaşındaki Avril Lapremiere, Hawking'in 45 yıl boyunca farkedilmemiş olan hesaplamalarında bir hata buldu.Fransa'nın Sorbonne Üniversitesi'nde fizik araştırmaları yapan dahi Lapremiere, Hawking'in aksine kara delik entropisinin sonucu olarak 4 yerine 2'yi buldu. Lapremiere, başta hata yaptığını düşündüğünü söylüyor. Ancak tekrar tekrar araştırdığında sonucun gerçekten 2 olduğuna karar verdi.Hawking'in 45 yıllık çalışmasındaki hatanın bunca yıldır fark edilmemesi büyük tartışma konusu oldu. Fizikçiler bunun nedenini kendilerine soruyor. Fizikçiler Hawking'in araştırmasını test etmediklerini itiraf etti. Cambridge kara delik uzmanı Lorenz Gage, kimsenin bir kara deliğin entropisini ölçmediğine işaret ediyor ve “Sanırım deney yaparak teorileri test etmenin önemini gösteriyor” dedi.Hatayı bulan genç araştırmacı Avril Lapremiere ise Hawking'in hatasının çok basit bir hata olduğunu vurgulayarak, "Okul öğrencisinin yapacağı tarzda bir hata" diyor.Kaynak; Physics World Bu haber, 1 Nisan dolayısıyla şaka amaçlı yazılan parodi bir haberdir. Haberdeki "Avril Lapremiere" (avril = nisan, lapremiere = ilk gün) ismindeki bağlantıyı fark edip şaka olduğunu anlayanlara, fark etmeyip bizi iyi niyetle uyaranlara çok teşekkür ederiz. Gerçek bilimsel haberler yazmaya devam edeceğiz. Bilimle kalın...