Mantarlar, günümüz ekosistemlerinin çok önemli bileşenleridir. Mantarlar, toprağın ökaryotlar tarafından kolonileşmesinde, kara bitkilerinin ve metazoaların görünümünde önemli bir rol üstlenir.Bununla birlikte, açıkça mantar olarak tanımlanabilen fosiller fosil kayıtlarında Paleozoik dönem ortasına kadar bulunmaz. Ancak şimdi yeni bir çalışmada keşfedilen mantar fosili, yaklaşık 1 milyar yıl öncesine kadar uzanıyor.Arktik Okyanusu kenarındaki Victoria Adası'nın güneyinde bulunan bir bölgede, dünyanın en eski mantarı olduğu düşünülen organizmalar bulundu. Araştırma, bölgedeki kayalıklardan toplanan şistlerin incelenmesiyle başladı. Araştırmalar neticesinde şistlerin,“Northwestern Territories” isimli bölgede 900 milyon ile 1 milyar yıl öncesinde oluştuğu tespit edildi. Daha önce bilinen en eski mantar fosili, Wisconsin’de bulunmuştu ve 450 milyon yaşındaydı. Bilim insanları, Kanada Kutuplarının kıraç vahşi doğasında çamurda bulunan minik fosillerin, dünyadaki bilinen en eski mantarın kalıntıları olduğunu söylüyor.Çalışmayı Belçika'daki Liège Üniversitesi'nden Corentin Loron'un liderliğindeki bir ekip gerçekleştirdi ve ekip, Nature dergisinde "Kuzey Kutup Bölgesi'ndeki Proterozoik Döneme ait ilk mantarlar" ismiyle makaleyi yayınladı.

Hayvanların evrimi açısından yeni çalışmalara ışık tutabilir